• Anasayfa
  • SAS120 Kanser Etyopatogenezi (2020 - 2021 / 4. Yarıyıl)
  • EN
SAS120 - Kanser Etyopatogenezi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Kanser Etyopatogenezi SAS120 4 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
HEMŞİRELİK
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze.
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Sinem TUNÇER GURBANOV
Ders Veren Doç. Dr. Sinem TUNÇER GURBANOV
Amaç

Bu ders kapsamında öğrencilere kanserin oluşumu ve gelişiminde rol oynayan mekanizmalar ile tanı ve tedavi süreci ile ilgili bilgi verilir.

Ders İçeriği

Dersin kapsamı, kanser biyolojisinin temel hücresel mekanizmaları, kanserleşme süreci, kanser genetiği ve kanser tedavisine yönelik yaklaşımlarda kullanılan yöntemlerdir.

Ders Kaynakları Tıbbi Biyoloji ve Genetik, Kasap, H., Kasap, M., Demirhan, O., Alptekin, D., Lüleyap, Ü., Pazarbaşı, A., Güzel, İ., 2107
Campbell-Biyoloji, Wasserman, S. A.,Minorsky, P. V., Urry, L. A., Reece, J. B., Jackson, R. B., Cain, U.M.L. Çevirmen: Ertunç Gündüz, İsmail Türkan, 2013.
Temel Moleküler Biyoloji, Allison, L. A., Çeviri editörü: Ali Osman Beldüz, 2014.
Ders notları
The Biology of Cancer,Weinberg, R. A.,2013.
Molecular Biology of Cancer,Macdonald, F., Ford, C., Casson, A., 2004.
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri 0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri 0
Destek Dersleri 0
Ek Dersler 0
Kategori 0
Mesleki Seçmeli Dersler 100
Temel Meslek Dersleri 0
Uygulama Dersleri 0
Uzmanlık / Alan Dersleri 0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 16 16
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 5 5
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 5 5
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 5 5
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 1 14 14
Toplam İş Yükü (Saat) 75
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,94
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Kanserin tarihi, epidemiyolojisi ve kanserleşme sürecinin temelleri Ders
2 İlgili Kavramlar Ders
3 Kanserin ayırıcı özellikleri (Kısım I): Metabolizma Ders
4 Kanserin ayırıcı özellikleri (Kısım II): Hücre bölünmesine sebep olan sinyallerin sürdürülmesi Büyüme baskılayıcılardan kaçış Hücre ölümüne direnç Ders
5 Kanserin ayırıcı özellikleri (Kısım III): Bölünme temelli ölümsüzlüğün sağlanması (Telomerler ve Telomeraz) Ders
6 Kanserin ayırıcı özellikleri (Kısım IV): Anjiyogenez Metastaz Ders
7 Kanserin ayırıcı özellikleri (Kısım V): Bağışıklık sisteminden kaçış Tümör destekleyici inflamasyon Ders
8 Kanserin ayırıcı özellikleri (Kısım VI): Tümör destekleyici inflamasyon ARA SINAV Ders
9 Kanserin ayırıcı özellikleri (Kısım VII): Genomik kararsızlık ve mutasyon Ders
10 Tümör Virüsleri, Onkogenler ve Tümör baskılayıcı genler Kısım I Ders
11 Tümör Virüsleri, Onkogenler ve Tümör baskılayıcı genler Kısım II Ders
12 Tümörün evrelenmesi Ders
13 Kanser tanı ve tedavi yöntemleri Ders
14 Kanser tedavi yöntem ve yaklaşımları Ders
Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kanser hücre biyolojisi hakkında temel bilgileri edinir. Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Kanser tanı ve tedavi yöntemleri konusunda bilgi sahibi olur. Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Kanser hücre biyolojisi hakkında temel bilgileri edinir. 1 4 3 1 5 5 5 1 5 1 1 5 2 5 1
Kanser tanı ve tedavi yöntemleri konusunda bilgi sahibi olur. 5 5 1 5 5 5 5 3 5 1 3 5 2 5 1