| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Gelişim ve Öğrenme | SAS123 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Örgün Öğretim |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Elif ERBAY (Yıl: 2022 - 2023) Dr. Öğr. Üyesi Elif ERBAY (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Elif ERBAY |
| Amaç |
Öğrencilerin gelişim ve öğrenme kavram ve kuramları hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak. |
| Ders İçeriği |
Gelişim ve öğrenme ile ilgili temel kavramlar |
| Ders Kaynakları |
Ali Yıldırım. Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi. 2015. Çizgi Kitabevi
Seyhan Hasırcı, Dilek Sevimli, Engin Altay Durusoy. Gelişim ve Öğrenme. 2009. Adana Nobel Kitabevi |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 40 |
| Toplam | 40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %60 |
| Toplam | %60 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
50
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
50
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 10 | 20 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,06 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı, gelişim ile ilgili ilkeler | Ders |
| 2 | Gelişimi etkileyen faktörler | Ders |
| 3 | Fiziksel gelişim | Ders |
| 4 | Bilişsel gelişim | Ders |
| 5 | Ahlak gelişim | Ders |
| 6 | Kişilik gelişimi (Freud) | Ders |
| 7 | Kişilik gelişimi (Ericson) | Ders |
| 8 | Ara sınav, Öğrenme ile ilgili temel kavramlar | Ders |
| 9 | Öğrenmeyi etkileyen faktörler | Ders |
| 10 | Öğrenme kuramları (Pavlov ve Skinner) | Ders |
| 11 | Öğrenme kuramları (Bandura ve Thorndike) | Ders |
| 12 | Bilgi İşleme Kuramı | Ders |
| 13 | Güdüleme-pekiştirme | Ders |
| 14 | Dönem boyunca işlenen konuların gözden geçirilmesi ve genel değerlendirme. | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Bu dersin sonunda öğrenci; Gelişim kuramları hakkında bilgi sahibi olabilecek, | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| gelişimle ilgili temel kavramları kavrayabilecek, | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| gelişim alanları ile ilgili bilgi sahibi olacak | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| eğitim ve öğretimde bireylerin gelişimsel özelliklerinin önemini fark edebilecek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| öğrenme kuramları hakkında bilgi sahibi olabilecek. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bu dersin sonunda öğrenci; Gelişim kuramları hakkında bilgi sahibi olabilecek, | 3 | 4 | 1 | 3 | 1 | 3 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
| gelişimle ilgili temel kavramları kavrayabilecek, | 5 | 4 | 1 | 3 | 5 | 3 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
| gelişim alanları ile ilgili bilgi sahibi olacak | 5 | 4 | 1 | 3 | 5 | 3 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
| eğitim ve öğretimde bireylerin gelişimsel özelliklerinin önemini fark edebilecek | 4 | 3 | 1 | 3 | 5 | 3 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
| öğrenme kuramları hakkında bilgi sahibi olabilecek. | 4 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
| Ortalama Değer | 4,2 | 3,6 | 1 | 3 | 3,8 | 3 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |