| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Global Sağlık Sistemleri | SAS125 | 7 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Örnek Olay İncelemesi |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Fulya Merve KOS |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Cumhur BABAOĞLU |
| Amaç |
Ülkemizdeki sağlık sistemlerinin geçirdiği değişimi ve günümüzde geldiği noktayı incelemektir. |
| Ders İçeriği |
Bu ders; Politika ve Planlama Kavramları,Sağlık Politikası ve Planlaması,Planlamayla ilgili Kavramlar Türleri ve Nitelikleri,Politika Belirleme ve ve Planlama Teorileri,Politika belirleme Güç Teorileri,Politika Gündemini Belirleyenler,Sağlık Politikası ve Planlamasında Temel Kavramlar: Sağlık Ekonomisi Bakış Açısıyla Sağlığın Temel Özellikleri ,Sağlık Politikası ve Planlamasında Temel Kavramlar : İhtiyaç ve Talep ,Sağlık Politikası ve PlanlamasındaTemel Kavramlar : Sağlık Hizmetlerinde Önceliklendirme ,Global Sağlık Politikaları,Sağlık Sektörü Reformu Kontrol Düğmesi: Finansman ve Ödeme,Sağlık Sektörü Reformu Kontrol Düğmesi:Organizasyon, Düzenleme, Davranış,Desantralizasyon ve Türleri,Türkiye'de Sağlık Politikaları; konularını içermektedir. |
| Ders Kaynakları |
Ertürk, Atabey. S. (2020). Sağlık Sistemleri ve Sağlık Politikası. (4. Baskı).Ankara: Gazi Kitabevi.
Tengilimoğlu, D. (2020). Sağlık Politikası. (2. Baskı). Ankara: Nobel Akademi. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Kısa Sınav 1 | 20 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
20
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
20
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
60
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Politika ve Planlama Kavramları | Tartışmalı Ders |
| 2 | Sağlık Politikası ve Planlaması | Tartışmalı Ders |
| 3 | Politika Belirleme ve Planlama Teorileri | Tartışmalı Ders |
| 4 | Politika belirleme Güç Teorileri | Tartışmalı Ders |
| 5 | Sağlık Politikası ve Planlamasında Temel Kavramlar | Tartışmalı Ders |
| 6 | Sağlık Politikası ve Planlamasında Temel Kavramlar; İhtiyaç ve Talep | Tartışmalı Ders |
| 7 | Sağlık Politikası ve Planlamasında Temel Kavramlar; Sağlık Hizmetlerinde Önceliklendirme | Tartışmalı Ders |
| 8 | Sağlık Politikası ve Planlamasında Temel Kavramlar; Global Sağlık Politikaları | Tartışmalı Ders |
| 9 | Sağlık Sektörü Reformu Kontrol Düğmesi: Finansman ve Ödeme | Tartışmalı Ders |
| 10 | Sağlık Sektörü Reformu Kontrol Düğmesi: Organizasyon, Düzenleme, Davranış, Desantralizasyon ve Türleri | Tartışmalı Ders |
| 11 | Türkiye'de Sağlık Politikaları | Tartışmalı Ders |
| 12 | Sağlık Politikalarının Oluşturulmasında Medyanın Gücü | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 13 | Sağlık Politikaları ve Mesleki Etik İlkeler | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 14 | Uzun Süreli Bakıma İlişkin Politikalar | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Global Sağlık Sistemleri ile ilgili temel kavramları bilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Global Sağlık Sistemleri konusunda hemşireliğin önemini kavrar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Global sağlık hizmetlerinin toplum sağılığının geliştirilmesi üzerine etkilerini tartışır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Global Sağlık Sistemleri ile ilgili temel kavramları bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Global Sağlık Sistemleri konusunda hemşireliğin önemini kavrar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Global sağlık hizmetlerinin toplum sağılığının geliştirilmesi üzerine etkilerini tartışır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |