EN
  • Anasayfa
  • SAS131 Sağlığın Değerlendirilmesi II (2024 - 2025 / 2. Yarıyıl)
  • EN
SAS131 - Sağlığın Değerlendirilmesi II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sağlığın Değerlendirilmesi II SAS131 2 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
HEMŞİRELİK
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze anlatım Muayene gösterimi
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Aysun ACUN
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Aysun ACUN
Amaç

Hemşirelikte sistematik yaklaşımın temeli olan ve kanıta dayalı uygulamalarla geliştirilen hemşirelik süreci için sağlık hikayesinin alınması, fiziksel muayene becerileri, fiziksel değerlendirmeye hazırlık, genel değerlendirme, hemşirelik verilerinin kaydedilmesi ve analizi yorumlamada bilgi, beceri ve davranışları kazandırmaktır.

Ders İçeriği

 Sinir Sistemi Anatomisi ve Fizyolojisi  Sinir Sistemi Muayenesi-I  Sinir Sistemi Muayenesi-II  Kalp ve Periferik Vasküler Sistem Anatomi ve Fizyolojisi  Kalp ve Periferik Vasküler Sistem Muayenesi-I  Kalp ve Periferik Vasküler Sistem Muayenesi-II  Abdomen Anatomisi  Abdomen Muayenesi-I  Abdomen Muayenesi-II  Kas İskelet Sistem Anatomisi  Kas İskelet Sistem Muayenesi-I  Kas İskelet Sistem Muayenesi-I  Kadın Dış Genital Organların Muayenesi  Erkek Dış Genital Organların Muayenesi

Ders Kaynakları Görgülü, RS. (2014). Hemşireler için Fiziksel Muayene Yöntemleri. İstanbul: İstanbul Tıp Kitapevi, 1. Baskı.
Öğretim Elemanı Notları
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Ödev 1 10
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
50
Temel Meslek Dersleri
30
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
20
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 13 26
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 13 26
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 2 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 2 6 12
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 71
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,78
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Sinir Sistemi Anatomisi ve Fizyolojisi Tartışmalı Ders
2 Sinir Sistemi Muayenesi-I Tartışmalı Ders
3 Sinir Sistemi Muayenesi-II Tartışmalı Ders
4 Kalp ve Periferik Vasküler Sistem Anatomi ve Fizyolojisi Tartışmalı Ders
5 Kalp ve Periferik Vasküler Sistem Muayenesi-I Tartışmalı Ders
6 Kalp ve Periferik Vasküler Sistem Muayenesi-II Tartışmalı Ders
7 Abdomen Anatomisi Tartışmalı Ders
8 Abdomen Muayenesi-I Ara sınav Tartışmalı Ders
9 Abdomen Muayenesi-II Tartışmalı Ders
10 Kas İskelet Sistem Anatomisi Tartışmalı Ders
11 Kas İskelet Sistem Muayenesi-I Tartışmalı Ders
12 Kas İskelet Sistem Muayenesi-II Tartışmalı Ders
13 Kadın Dış Genital Organların Muayenesi Tartışmalı Ders
14 Erkek Dış Genital Organların Muayenesi Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sağlık öyküsünü alabilir ve kaydedebilir
Bireyin bütüncül bir yaklaşımla (baştan-ayağa) fiziksel değerlendirmesini yapabilir
Sistemlerin değerlendirilmesini bilir ve uygular
Veri toplama yöntemlerini bilir ve uygular
Klinik alanlara özel tanılama tekniklerini bilir
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Sağlık öyküsünü alabilir ve kaydedebilir 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Bireyin bütüncül bir yaklaşımla (baştan-ayağa) fiziksel değerlendirmesini yapabilir 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Sistemlerin değerlendirilmesini bilir ve uygular 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Veri toplama yöntemlerini bilir ve uygular 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Klinik alanlara özel tanılama tekniklerini bilir 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Ortalama Değer 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5