| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Kronik Hastalıklarda Bakım | HEM327 | 6 | 2 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Bu ders teorik olarak yürütülmektedir. |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Burcu BAYRAK KAHRAMAN |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Kronik hastalıklar ve bakım kavramı öğrenmek, kronik hatalıklarda hemşirelik bakımının önemini kavramak ve temel hemşirelik bakım girişimlerini öğrenmek. |
| Ders İçeriği |
Kronik Hastalıklar, önemi, risk faktörleri, bakım girişimleri |
| Ders Kaynakları |
Durna, Z. Kronik Hastalıklar ve Bakım. Nobel Tıp Kitabevleri. 2020
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 101 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,96 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı, kronik hastalık ve bakım kavramları | Tartışmalı Ders |
| 2 | Kronik Hastalık Tanımı, Epidemiyolojisi, Etiyoloji ve korunma | Tartışmalı Ders |
| 3 | Kronik Hastalıkların Yönetiminde Hemşirenin Rolü | Beyin Fırtınası |
| 3 | Kronik Hastalıkların Yönetiminde Hemşirenin Rolü | Beyin Fırtınası |
| 5 | Kronik Hastalıkların Birey, Aile ve Toplum Üzerine Etkisi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 6 | Kronik Hastalıklarla İlgili teoriler; Uyum Teorisi Özbakım Teorisi ve Uyum süreci | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 7 | Kronik Hastalıklarda Yaşam Kalitesi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 8 | Ara sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 9 | Diyabet ve Hemşirelik Bakımı | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 10 | KOAH ve Hemşirelik Bakımı | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 11 | Kronik Böbrek Yetmezliği ve Hemşirelik Bakımı | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 12 | İnme ve Hemşirelik Bakımı | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 13 | Stroke and Nursing Care | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 14 | Romatizmal hastalıklarda Hemşirelik bakımı | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 15 | Kronik hastalıklarda palyatif bakım | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Kronik hastalıklara neden olan faktörleri tanımlaması | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Kronik hastalıkların, birey, aile ve toplum üzerindeki etkilerini açıklaması | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Kronik hastalıkların yönetimiyle ilgili teorileri açıklaması | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Kronik hastalığa sahip bireyin bakımını planlaması | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kronik hastalıklara neden olan faktörleri tanımlaması | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 1 | 4 | ;
| Kronik hastalıkların, birey, aile ve toplum üzerindeki etkilerini açıklaması | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 1 | 4 | ;
| Kronik hastalıkların yönetimiyle ilgili teorileri açıklaması | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | ;
| Kronik hastalığa sahip bireyin bakımını planlaması | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 2 | 3 | ;
| Ortalama Değer | 4,5 | 4,75 | 4,75 | 4,75 | 4,75 | 4,5 | 4,5 | 4,5 | 4,5 | 4,5 | 4,5 | 3,25 | 3,75 | 1,5 | 3,75 |