| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Hemşirelikte Girişimcilik ve İnovasyon | SAS136 | 8 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, ödev (hemşirelik/sağlık sektöründe inovatif ürün geliştirme ve sunma) |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Fulya Merve KOS |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu ders inovasyon, girişimcilik kavramlarını, hemşirelikte inovatif yaklaşımlar ve girişimciliğe yönelik davranış geliştirmeyi öğretir. Dersin amacı; inovasyon ve girişimcilik kavramlarını bir arada incelemek, hemşirelik açısından inovasyonun önemini anlatmaktır. |
| Ders İçeriği |
Bu dersin içeriği, temel kavramlar, inovasyon, girişimcilik kavramı ve kapsamı, inovasyon türleri, girişimcinin özellikleri, inovatif fikir üretme, inovatif ürün (faydalı model, patent) geliştirme süreci, hemşirelik uygulamalarında inovatif yaklaşımlardan oluşmaktadır. |
| Ders Kaynakları |
Ed.: Merih YD. İnovatif Hemşirelerin Yol Haritası. Nobel Tıp Kitabevleri, 2018.
I .Uluslararası İnovatif Hemşirelik Kongresi, Kongre Kitabı 2018. Drucker P. İnovasyon ve Girişimcilik, 1. Baskı, Optimistik Yayınları, 2017. Odabaşı Y. (Ed.) Girişimcilik, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, 8. Basım, No:1567, 2011. İnovatif Hemşireler Derneği - web linki http://inovatifhemsirelikdernegi.com/ |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | İnovasyon kavramı ve kapsamı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 2 | İnovasyon türleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 3 | Girişimcilik kavramı ve kapsamı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 4 | Girişimcilik kültürü ve boyutları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 5 | Girişimcinin özellikleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 6 | Hemşirelikte Teknoloji Ve Bilişim | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 7 | İnovatif fikir üretmek | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 8 | İnovatif ürün (faydalı model, patent) geliştirme süreci | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 8 | İnovatif ürün (faydalı model, patent) geliştirme süreci | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 10 | Sağlık sektöründe inovasyon ve girişimcilik | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 11 | Hemşirelikte inovasyon ve girişimcilik | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 11 | Hemşirelikte inovasyon ve girişimcilik | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 13 | Hemşirelik uygulamalarında inovatif yaklaşımlar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 13 | Hemşirelik uygulamalarında inovatif yaklaşımlar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| İnovasyonu tanımlar ve önemini kavrar | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Girişimciliği tanımlar ve önemini kavrar | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| İnovasyon ve girişimcilik arasındaki bağlantıları kavrar | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Türkiyede ve dünyada sağlık sektörüne özgü inovasyon çalışma konuları ile ilgili uygulamaları/programları takip eder. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Hemşirelikte inovasyon ile ilgili uygulamaları takip eder | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İnovasyonu tanımlar ve önemini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Girişimciliği tanımlar ve önemini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| İnovasyon ve girişimcilik arasındaki bağlantıları kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Türkiyede ve dünyada sağlık sektörüne özgü inovasyon çalışma konuları ile ilgili uygulamaları/programları takip eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Hemşirelikte inovasyon ile ilgili uygulamaları takip eder | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |