EN
  • Anasayfa
  • SAS142 Hemşirelik Bilişimi (2022 - 2023 / 5. Yarıyıl)
  • EN
SAS142 - Hemşirelik Bilişimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Hemşirelik Bilişimi SAS142 5 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
HEMŞİRELİK
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Sultan KAYAN
Ders Veren Öğr. Gör. Sultan KAYAN
Amaç

Sağlık ekibinin bir üyesi olacak hemşirelik öğrencilerine teknoloji ve bilişim terminolojileri hakkında bilgi vermeyi, bu bilgileri mesleki uygulama alanlarında kullanmalarını ve elektronik ortamda sağlık bilgi sistemlerini yönetme becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır.

Ders İçeriği

 Hemşirelik bilimi ve bilginin temeli  Bilişim terminolojisine giriş  Sağlık bilişimi ve sağlık bilgi sistemleri  Elektronik sağlık kayıtları  Hastane bilgi sistemleri  Birinci basamakta kullanılan bilgi sistemleri  Hemşirelik bilişimi  Bilişim hemşireliği, yeterlilikleri, rolleri ve eğitimi  Hemşirelikte ortak dil ve hemşirelik sınıflama sistemleri  Hemşirelik bilişiminde etik ve hukuki sorunlar  Robot hemşireler (debate)  E-sağlık, tele-sağlık, tele-tıp, tele-hemşirelik uygulamaları

Ders Kaynakları American Nurses Association. (2015). Nursing: Scope and Standards of Practice. 2nd ed. Silver Spring.
Baker, JD. (2012). Nursing informatics. Perioperative Nursing Clinics, 7: 151-160.
Bickford, CJ. Nursing informatics: scope and standards of practice. Studies in Health Technology and Informatics; 146: 855-58, 2009.
Healthcare Information and Management Systems Society (HIMSS); 2015. TIGER Initiative. Informatics Competencies for Every Practicing Nurse: Recommendations from the TIGER.
Ateş NA., Secginli, S., Silahtaroğlu, G. (2022). Hemşirelik Bilişimi. ACR Tıp Kitapevi.
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 10
Ödev 2 10
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
100
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
100
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
100
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 5 25
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 2 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 2 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 2 2 4
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 1 2
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 2 2 4
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 83
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,25
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Hemşirelik Bilimi ve Bilginin Temeli Ders Tartışmalı Ders
2 Bilişim Terminolojisine Giriş Ders Tartışmalı Ders
3 Sağlık Bilişimi ve Sağlık Bilgi Sistemleri Ders Gösterim
4 Elektronik Sağlık Kayıtları Ders Gösterim
5 Hastane Bilgi Sistemleri Ders Gösterim
6 Birinci Basamakta Kullanılan Bilgi Sistemleri Ders
7 ARA SINAV Ders
8 Hemşirelik Bilişimi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
9 Bilişim Hemşireliği, Yeterlilikleri, Rolleri ve Eğitimi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
10 Hemşirelikte Ortak Dil ve Hemşirelik Sınıflama Sistemleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
11 Hemşirelik Bilişiminde Etik ve Hukuki Sorunlar Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
12 Robot Hemşireler (Debate) Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Vaka Çalışması Küçük Grup Tartışması
13 E-Sağlık, Tele-Sağlık, Tele-Tıp, Tele-Hemşirelik Uygulamaları Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
14 Dünyada ve Türkiye’de Uygulama Örnekleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sağlık bilişimi ve hemşirelik bilişimi kavramlarını açıklayabilir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Bilişim terminolojisine yönelik kavramları açıklayabilir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Bilişim hemşiresinin yetkinliklerini, rollerini sayabilir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Hemşirelik mesleğinde kullanılan sınıflama sistemlerini açıklayabilir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
E-sağlık, tele-sağlık, tele-tıp, tele-hemşirelik alanında kullanılan bilişim uygulamalarını açıklayabilir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Sağlık bilişimi ve hemşirelik bilişimi kavramlarını açıklayabilir. 1 5 5 5 5 2 5 1 3 1 1 2 1 1 1
Bilişim terminolojisine yönelik kavramları açıklayabilir. 1 3 3 2 2 2 5 1 3 1 1 2 1 1 1
Bilişim hemşiresinin yetkinliklerini, rollerini sayabilir. 1 3 5 5 5 2 5 4 5 1 5 5 1 1 1
Hemşirelik mesleğinde kullanılan sınıflama sistemlerini açıklayabilir. 1 3 5 5 5 5 5 4 5 1 1 5 1 1 1
E-sağlık, tele-sağlık, tele-tıp, tele-hemşirelik alanında kullanılan bilişim uygulamalarını açıklayabilir. 1 1 5 5 5 5 5 5 5 2 1 5 1 1 1