| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Eğitim Psikolojisi (Pedagojik Formasyon) | PFE204 | 4 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Birkan GÜNEŞ |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu dersin amacı; öğrencilerin gelişim ve öğrenme kuramlarını tanımalarını ve eğitim psikolojisi alanının öğretimi tasarlama süreçlerindeki işlevini anlamalarını sağlamaktır. |
| Ders İçeriği |
Gelişim ve Öğrenme ile ilgili temel kavram ve ilkeler, Gelişim Kuramları, Öğrenme Kuramları, Öğrenme Stratejileri ve Öğretimi - Öğrenme Stilleri. |
| Ders Kaynakları |
Cüceloğlu, D. İnsan ve Davranışı. Remzi Kitabevi.
Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi. Ankara: PegemA Yayıncılık Selçuk, Z. (1999). Eğitim Psikolojisi Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım Alim Kaya, Eğitim Psikolojisi, Pegem Akademi Yayınları, 7. Baskı, 2012, ANKARA. Mustafa Köylü, Gelişimsel Basamaklara Göre Din Eğitimi, Nobel Yayınları, 3. Baskı, 2013, ANKARA. |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Dersin Yapılandırılması | Ders |
| 2 | Eğitim Psikolojisiyle İlgili Temel Kavramlar-İlkeler- Gelişimi Etkileyen Temel Etmenler | Ders |
| 3 | Fiziksel Gelişim | Ders |
| 4 | Bilişsel Gelişim | Tartışmalı Ders |
| 5 | Ahlak Gelişimi | Tartışmalı Ders |
| 6 | Kişilik Gelişimi | Tartışmalı Ders |
| 7 | Öğrenme Kuramlarına Giriş | Tartışmalı Ders |
| 8 | Klasik Koşullanma - Bitişiklik Kuramları - Bağlaşımcılık | Tartışmalı Ders |
| 9 | Edimsel Koşullanma | Tartışmalı Ders |
| 10 | Sosyal Öğrenme Kuramı | Tartışmalı Ders |
| 11 | Gestalt Kuram | Tartışmalı Ders |
| 12 | Bilgiyi İşleme Kuramı | Tartışmalı Ders |
| 13 | Öğrenme Stratejileri ve Öğretimi - Öğrenme Stilleri | Tartışmalı Ders |
| 14 | Genel özet ve okul uygulama örnekleri | Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Öğrenme kuramlara göre öğrenme süreçlerini analiz eder. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Bireyin gelişimi ve davranışlarını daha iyi anlayabilmek için gerekli temel ilke ve kavramları edinme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Yaşam boyunca ortaya çıkan fiziksel, bilişsel, sosyal ve duygusal değişimleri bilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| İnsan davranışlarını etkileyen temel öğrenme süreçlerini açıklamaya yönelik kuramları öğrenme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Öğrenme kuramları çercevesinde optimal öğrenme deneyimi yaratacak ortamı düzenleyebilme becerilerinin kazanımı | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme kuramlara göre öğrenme süreçlerini analiz eder. | 5 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | ;
| Bireyin gelişimi ve davranışlarını daha iyi anlayabilmek için gerekli temel ilke ve kavramları edinme | 2 | 2 | 2 | 5 | 1 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 0 | 0 | 0 | ;
| Yaşam boyunca ortaya çıkan fiziksel, bilişsel, sosyal ve duygusal değişimleri bilme | 1 | 1 | 2 | 5 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
| İnsan davranışlarını etkileyen temel öğrenme süreçlerini açıklamaya yönelik kuramları öğrenme | 2 | 2 | 1 | 5 | 2 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
| Öğrenme kuramları çercevesinde optimal öğrenme deneyimi yaratacak ortamı düzenleyebilme becerilerinin kazanımı | 1 | 1 | 3 | 5 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | ;
| Ortalama Değer | 2,2 | 1,8 | 2,2 | 4,4 | 1,8 | 3 | 2,2 | 1,4 | 1,4 | 1,4 | 1,2 | 1,4 | 1,2 | 1 | 1 |