| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Hemşirelik Süreci | SAS148 | 2 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Aysun ACUN |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Birey, aile ve topluma hümanistik ve bütüncül bir yaklaşımla bireye özgü hemşirelik bakımının verilebilmesi amacıyla hemşirelik öğrencilerine hemşirelik sürecine yönelik bilgi, tutum ve beceri kazandırmaktır. |
| Ders İçeriği |
- Hemşirelik süreci tarihçesi, önemi - Hemşirelik süreci-ortak dil kavramı - Bireye özgü bakımı planlamada veri toplama - Hemşirelik tanısı kavramı - Hemşirelik süreci sınıflandırma sistemleri - Hemşirelik tanısı planlama - Hemşirelik girişimlerini belirleme - Hemşirelik tanısı uygulama - Hemşirelik girişim ve uygulamalarının değerlendirilmesi - Hemşirelik süreci teori/model ilişkisi - Kayıt etme |
| Ders Kaynakları |
Acaroğlu R., Kaya H. (Çev.Ed.) (2021). Hemşirelik Tanıları Tanımlar ve Sınıflandırma 2018-2020. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri.
Akça Ay F. (Ed.) (2012). Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. Aştı T., Karadağ A. Hemşirelik Esasları; Hemşirelik Bilim Sanatı. Akademi Yayınevi, İstanbul (2024). Bektaş H. (Çev. Ed.) (2015). Taylor Klinik Hemşirelik Becerileri Bir Hemşirelik Süreci Yaklaşımı. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Çalışkan N. ve Göçmen Baykara Z. (2024). Ackley ve Ladwig’,in Hemşirelik Tanıları Rehberi, Ankara Nobel Tıp Kitabevi, 1. Baskı Acaroğlu R., Kaya H. (Çev.Ed.) (2021). Hemşirelik Tanıları Tanımlar ve Sınıflandırma 2018-2020. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. Akça Ay F. (Ed.) (2012). Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. Aştı T., Karadağ A. Hemşirelik Esasları; Hemşirelik Bilim Sanatı. Akademi Yayınevi, İstanbul (2024). Bektaş H. (Çev. Ed.) (2015). Taylor Klinik Hemşirelik Becerileri Bir Hemşirelik Süreci Yaklaşımı. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Çalışkan N. ve Göçmen Baykara Z. (2024). Ackley ve Ladwig’,in Hemşirelik Tanıları Rehberi, Ankara Nobel Tıp Kitabevi, 1. Baskı |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Hemşirelik süreci tarihçesi, önemi | Tartışmalı Ders |
| 2 | Hemşirelik süreci-ortak dil kavramı | Tartışmalı Ders |
| 3 | Bireye özgü bakımı planlamada veri toplama | Tartışmalı Ders |
| 4 | Hemşirelik tanısı kavramı | Tartışmalı Ders |
| 5 | Hemşirelik süreci sınıflandırma sistemleri | Tartışmalı Ders |
| 6 | Hemşirelik tanısı planlama | Tartışmalı Ders |
| 7 | Hemşirelik girişimlerini belirleme | Tartışmalı Ders |
| 8 | Hemşirelik tanısı uygulama | Tartışmalı Ders |
| 9 | Hemşirelik girişim ve uygulamalarının değerlendirilmesi | Tartışmalı Ders |
| 10 | Hemşirelik süreci teori/model ilişkisi | Tartışmalı Ders |
| 11 | Kayıt etme | Tartışmalı Ders |
| 12 | Vaka çalışması | Tartışmalı Ders |
| 12 | Vaka çalışması | Tartışmalı Ders |
| 12 | Vaka çalışması | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Hemşirelikte sınıflandırma sistemlerini bilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Bireye özgü bakımı planlar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Hemşirelikte ortak dil kavramını bilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Bireye özgü tüm bakım çıktılarını doğru kayıt eder | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Hemşirelik süreci ve teori/model arasındaki ilişkiyi açıklar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Hemşirelikte sınıflandırma sistemlerini bilir | 2 | 1 | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Bireye özgü bakımı planlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Hemşirelikte ortak dil kavramını bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Bireye özgü tüm bakım çıktılarını doğru kayıt eder | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Hemşirelik süreci ve teori/model arasındaki ilişkiyi açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 0,4 | 0,2 | - | 0,2 | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - |