EN
  • Anasayfa
  • SAS148 Hemşirelik Süreci (2025 - 2026 / 2. Yarıyıl)
  • EN
SAS148 - Hemşirelik Süreci
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Hemşirelik Süreci SAS148 2 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
HEMŞİRELİK
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Aysun ACUN
Ders Veren
Amaç

Birey, aile ve topluma hümanistik ve bütüncül bir yaklaşımla bireye özgü hemşirelik bakımının verilebilmesi amacıyla hemşirelik öğrencilerine hemşirelik sürecine yönelik bilgi, tutum ve beceri kazandırmaktır.

Ders İçeriği

- Hemşirelik süreci tarihçesi, önemi - Hemşirelik süreci-ortak dil kavramı - Bireye özgü bakımı planlamada veri toplama - Hemşirelik tanısı kavramı - Hemşirelik süreci sınıflandırma sistemleri - Hemşirelik tanısı planlama - Hemşirelik girişimlerini belirleme - Hemşirelik tanısı uygulama - Hemşirelik girişim ve uygulamalarının değerlendirilmesi - Hemşirelik süreci teori/model ilişkisi - Kayıt etme

Ders Kaynakları Acaroğlu R., Kaya H. (Çev.Ed.) (2021). Hemşirelik Tanıları Tanımlar ve Sınıflandırma 2018-2020. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri.
Akça Ay F. (Ed.) (2012). Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri.
Aştı T., Karadağ A. Hemşirelik Esasları; Hemşirelik Bilim Sanatı. Akademi Yayınevi, İstanbul (2024).
Bektaş H. (Çev. Ed.) (2015). Taylor Klinik Hemşirelik Becerileri Bir Hemşirelik Süreci Yaklaşımı. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Çalışkan N. ve Göçmen Baykara Z. (2024). Ackley ve Ladwig’,in Hemşirelik Tanıları Rehberi, Ankara Nobel Tıp Kitabevi, 1. Baskı
Acaroğlu R., Kaya H. (Çev.Ed.) (2021). Hemşirelik Tanıları Tanımlar ve Sınıflandırma 2018-2020. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri.
Akça Ay F. (Ed.) (2012). Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri.
Aştı T., Karadağ A. Hemşirelik Esasları; Hemşirelik Bilim Sanatı. Akademi Yayınevi, İstanbul (2024).
Bektaş H. (Çev. Ed.) (2015). Taylor Klinik Hemşirelik Becerileri Bir Hemşirelik Süreci Yaklaşımı. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Çalışkan N. ve Göçmen Baykara Z. (2024). Ackley ve Ladwig’,in Hemşirelik Tanıları Rehberi, Ankara Nobel Tıp Kitabevi, 1. Baskı
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Hemşirelik süreci tarihçesi, önemi Tartışmalı Ders
2 Hemşirelik süreci-ortak dil kavramı Tartışmalı Ders
3 Bireye özgü bakımı planlamada veri toplama Tartışmalı Ders
4 Hemşirelik tanısı kavramı Tartışmalı Ders
5 Hemşirelik süreci sınıflandırma sistemleri Tartışmalı Ders
6 Hemşirelik tanısı planlama Tartışmalı Ders
7 Hemşirelik girişimlerini belirleme Tartışmalı Ders
8 Hemşirelik tanısı uygulama Tartışmalı Ders
9 Hemşirelik girişim ve uygulamalarının değerlendirilmesi Tartışmalı Ders
10 Hemşirelik süreci teori/model ilişkisi Tartışmalı Ders
11 Kayıt etme Tartışmalı Ders
12 Vaka çalışması Tartışmalı Ders
12 Vaka çalışması Tartışmalı Ders
12 Vaka çalışması Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Hemşirelikte sınıflandırma sistemlerini bilir Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Bireye özgü bakımı planlar Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Hemşirelikte ortak dil kavramını bilir Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Bireye özgü tüm bakım çıktılarını doğru kayıt eder Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Hemşirelik süreci ve teori/model arasındaki ilişkiyi açıklar Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Hemşirelikte sınıflandırma sistemlerini bilir 2 1 - 1 - - - - - - - - - - -
Bireye özgü bakımı planlar - - - - - - - - - - - - - - -
Hemşirelikte ortak dil kavramını bilir - - - - - - - - - - - - - - -
Bireye özgü tüm bakım çıktılarını doğru kayıt eder - - - - - - 5 - - - - - - - -
Hemşirelik süreci ve teori/model arasındaki ilişkiyi açıklar - - - - - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer 0,4 0,2 - 0,2 - - 1 - - - - - - - -