EN
  • Anasayfa
  • HEM105 Fizyoloji (2021 - 2022 / 1. Yarıyıl)
  • EN
HEM105 - Fizyoloji
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Fizyoloji HEM105 1 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
HEMŞİRELİK
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Berrin ÇELİK
Ders Veren Prof. Dr. Bekir ÇOKSEVİM
Amaç

Sağlıklı bireylerde vücut hücre, doku, organ ve sistemlerin normal çalışma ilkelerinin öğrenilmesi

Ders İçeriği

Vücut hücre, doku, organ ve sistemlerin fizyolojisinin anlatılmasıdır

Ders Kaynakları A.C. Guyton& Hall, Textbook of Medical Physiology
Fizyoloji Ders Kitabı, Ethem Gelir, Gülfem Ersöz, Mitat Koz, Nobel Akademik Yayıncılık, 2016
Tıbbi Fizyoloji. Güneş kitapevi. Guyton, AC.
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 10 20
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 78
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,06
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Hücre ve genel fizyoloji
1 Hücre ve genel fizyoloji
3 İskelet-kas sistemi fizyolojisi
4 Endokrin sistem fizyolojisi
4 Endokrin sistem fizyolojisi
6 Solunum sistemi fizyolojisi
7 Kardiyovasküler sistem fizyolojisi
8 Ara sınav
9 Renal fizyoloji
9 Renal fizyoloji
11 Gastrointestinal sistem fizyolojisi
11 Gastrointestinal sistem fizyolojisi
13 Sinir sistemi fizyolojisi
13 Sinir sistemi fizyolojisi
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bir bütün olarak organizmanın çevreyle olan ilişkisini açıklar
Vücuttaki tüm hücre, doku, organ ve sistemlerin çalışma mekanizmalarını açıklar
Organizmanın bölümleri (hücre-doku-organ-sistem) arasındaki iletişimi ve etkileşimi açıklar
Vücuttaki hücre, doku, organ ve sistemlerde oluşabilecek işlev bozukluklarında görülebilecek patolojiler hakkında bilgi sahibi olur
Vücuttaki tüm hücre, doku, organ ve sistemlerin sağlıklı bireylerdeki işlevlerini açıklar
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Bir bütün olarak organizmanın çevreyle olan ilişkisini açıklar 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Vücuttaki tüm hücre, doku, organ ve sistemlerin çalışma mekanizmalarını açıklar 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Organizmanın bölümleri (hücre-doku-organ-sistem) arasındaki iletişimi ve etkileşimi açıklar 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Vücuttaki hücre, doku, organ ve sistemlerde oluşabilecek işlev bozukluklarında görülebilecek patolojiler hakkında bilgi sahibi olur 5 5 5 5 5 5 5 5 4 4 4 4 4 4 4
Vücuttaki tüm hücre, doku, organ ve sistemlerin sağlıklı bireylerdeki işlevlerini açıklar 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5