| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Mikrobiyoloji | HEM107 | 1 | 2 + 2 | 4,0 |
| Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Sözlü anlatım, tartışma, beyin fırtınası, grup çalışması ve uygulama |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Berrin ÇELİK |
| Ders Veren | Doç. Dr. Fadime ÖZDEMİR Dr. Öğr. Üyesi Berrin ÇELİK |
| Amaç |
Mikroorganizma ve parazitlerin yapı ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olan,, infeksiyon mekanizmasını ve kavramllarını bilen, sterilizasyon, dezenfeksiyon, bağışıklanmanın sağlık bakım sistemlerindeki önemini bilen ve mesleki uygulamalarında ilgili ilkeleri kullanan hemşireler yetiştirmektir. |
| Ders İçeriği |
Mikrobiyolojiye Giriş, Mikroorganizmaların Sınıflandırılması, Mikroorganizmaların Genel Özellikleri, Bakteri Metabolizması, Beslenmesi, Çoğalması, Normal Mikrop Florası, Enfeksiyon Ve Bulaşma Yolları, Sterilizasyon Ve Dezenfeksiyon, Antijen Ve Antikorlar, Bağışıklık, Aşılar Ve Serumlar, Stafilakok, Streptokok, Pnömokok Ve Neisserria , Mikobakteriler, Aerob Ve Anaerob Gram Pozitif Basiller, Gram Negatif Enterit Bakteriler, Mikoplazma, Riketsiya Ve Klamidya, Mantarların Genel Özellikleri, Protozon Ve Helmintlerin Genel Özellikleri, Parazit Hastalıkları |
| Ders Kaynakları |
Genel Tıp Mikrobiyolojisi ve İnfeksiyon Hastalıkları Bilimi (Prof Dr Ekrem Kadri Unat İstanbul Üni. Tıp Fak yayınları)
Temel Mikrobiyoloji ve Parazitoloji ( Ed; Prof.Dr Kaya Kılıçturgay ) Brock Mikroorganizmaların biyolojisi- John M. Martınko (Çeviri editörü: Prof. Dr. Cumhur Çökmüş) Prokaryotes. A handbook on the biology of bacteria. Dworkin, M., Falkow, S., Rosenberg, E., Schleifer, K.-H., Stackebrandt, E.(Eds.). (Eds.), 2006. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Kısa Sınav 1 | 10 |
| Ödev 1 | 10 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
10
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
20
|
|
Ek Dersler
|
10
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
20
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
20
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
20
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 6 | 6 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 6 | 6 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 4 | 4 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 4 | 4 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 4 | 8 |
| Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 2 | 6 | 12 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 4 | 4 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 103 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,04 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Mikrobiyolojiye Giriş, Mikroorganizmaların Sınıflandırılması | Tartışmalı Ders |
| 2 | Mikroorganizmaların Genel Özellikleri, uygulama | |
| 3 | Virüslerin yapısı ve genel özellikleri | Beyin Fırtınası |
| 4 | Prokaryotik ve Ökaryotik mikroorganizmalar arasındaki farklar | Benzetim Küçük Grup Tartışması |
| 5 | Bakterilerin Mikroskobik ve Makroskopik Morfolojisi, uygulama | Grup Çalışması Laboratuar |
| 6 | Bakterilerin anatomik yapısı, endospor, uygulama | Beyin Fırtınası Laboratuar Grup Çalışması |
| 7 | Mikroorganizmaların Beslenmesi ve Üremesi için Gerekli Maddeler, Mikroorganizmalar Arasında Karşılıklı İlişkiler | Gösterim Laboratuar |
| 8 | Ara Sınav | Küçük Grup Tartışması |
| 9 | Bakterilerde üreme ve bakterilerin üremesinde ısı ve oksijen etkisi, Vücudun Normal Florası, | Grup Çalışması Panel |
| 10 | İnfeksiyon mekanizması, Mikroorganizmaya ait faktörler | Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar |
| 11 | Mikroorganizmaların Vücuda Adaptasyonları, Mikroorganizmaların Giriş Yolları ve Miktarı | Gösterim Benzetim |
| 12 | Aşı kavramı, aşı çeşitleri ve uygulanması | Benzetim Laboratuar |
| 13 | Mikroorganizmaların üretilmesi ve metabolizması, Aerop ve Anaerop bakteriler | Problem Çözme Saha / Arazi Çalışması |
| 14 | Parazit hastalıkları ve etkenleri | Problem Çözme Laboratuar Grup Çalışması |
| 15 | Sterilizasyon ve dezenfeksiyon, uygulama | Gösterim Laboratuar |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Mikroorganizmaları bilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Benzetim Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Patojen Mikroorganizmaları bilir ve enfeksiyon oluşum sürecini bilir | Sözlü Sınav Ödev / Proje | Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Enfeksiyon hastalıklarını bilir | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Dezenfeksiyon, sterilizasyon prensiplerinin önemini bilir | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Problem Çözme Sözlü | Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mikroorganizmaları bilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ;
| Patojen Mikroorganizmaları bilir ve enfeksiyon oluşum sürecini bilir | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ;
| Enfeksiyon hastalıklarını bilir | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | ;
| Dezenfeksiyon, sterilizasyon prensiplerinin önemini bilir | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 4,75 | 4,75 | 4,75 | 4,75 | 4,75 | 4,5 | 4,75 | 4,75 | 4,75 | 4,75 | 4,75 | 5 | 4,5 | 4,75 | 5 |