| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Histoloji-Patoloji | HEM104 | 2 | 2 + 0 | 2,0 |
| Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Berrin ÇELİK (Yıl: 2022 - 2023) Dr. Öğr. Üyesi Berrin ÇELİK (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Berrin ÇELİK Dr. Öğr. Üyesi Damla Gül FINDIK |
| Amaç |
Amacı, insan vücudunu meydana getiren hücreler, dokular ve organların histolojik yapısı ve temel dokuların fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olmak. Ayrıca hastalık durumlarında hücre, doku ve organlardaki yapısal ve fonksiyonel değişiklikleri öğrenmek |
| Ders İçeriği |
Hücre organelleri, Epitel, bağ ve destek dokuları, Hücre rejenerasyonu, fibrozis ve yara iyileşmesi, Hemodinamik bozukluklar, tromboz ve şok, Neoplazi |
| Ders Kaynakları |
Junqueira LC, Carneiro J. Basic Histology, Text & Atlas. Lange Medical Books McGraw-Hill, New York, 12th Edition, 2010
Histoloji. Prof Dr. Engin Açıkalın, Doç. Dr Cengiz Bayçu, Doç Dr. Firdevs Gürer TC Anadolu Üniversitesi Yayınları Kumar V, Abbas AK, Aster JC, ed. Robbins Basic Pathology, 10thedit. Tuzlalı S, Güllüoğlu M, çeviri editörleri. 2020 Elsevier Limited Robbins Temel Patoloji, Onuncu Baskı. Ankara: Güneş Tıp Kitabevleri, 2020. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 50 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 14 | 28 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 58 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,27 | |||
| AKTS | 2,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Histoloji ve Patoloji kavramları | Tartışmalı Ders |
| 2 | Hücre yapısına giriş ve hücre zarı | Problem Çözme |
| 3 | Hücrenin sitoplazmik organelleri | Vaka Çalışması |
| 4 | Epitel dokusu | Beyin Fırtınası |
| 5 | Bağ dokusu | Küçük Grup Tartışması |
| 6 | Kıkırdak dokusu | Grup Çalışması |
| 7 | Kemik dokusu | Sözlü |
| 8 | Ara sınav | İnceleme / Anket Çalışması |
| 9 | Kas ve Sinir dokusu | Grup Çalışması |
| 10 | Hücre Zedelenmesi ölümü ve adaptasyonu | Küçük Grup Tartışması |
| 11 | Akut ve kronik inflamasyon | Saha / Arazi Çalışması |
| 12 | Hücre rejenerasyonu, fibrozis ve yara iyileşmesi | Seminer |
| 13 | Hemodinamik Bozukluklar, tromboz ve şok | Grup Çalışması |
| 14 | Neoplazi | Konuk Konuşmacı |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| İnsan hücresinin yapı ve işlevlerini açıklar. | Yazılı Sınav | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
| Temel insan dokularının histolojik yapı-işlev ilişkisini tasarlar | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Patoloji ile ilgili kavram ve kuralları meslek yaşamında uygular | Sözlü Sınav | Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Tümörlerin isimlendirilmesi ve karsinogenez hakkında bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| İltihabi, infeksiyöz ve genetik hastalıkların genel özelliklerini tanımlayabilir | Yazılı Sınav | Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İnsan hücresinin yapı ve işlevlerini açıklar. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | ;
| Temel insan dokularının histolojik yapı-işlev ilişkisini tasarlar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | ;
| Patoloji ile ilgili kavram ve kuralları meslek yaşamında uygular | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | ;
| Tümörlerin isimlendirilmesi ve karsinogenez hakkında bilgi sahibi olur | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| İltihabi, infeksiyöz ve genetik hastalıkların genel özelliklerini tanımlayabilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 4,4 | 4,4 | 4,4 | 4,4 | 4,4 | 4,8 | 4,6 | 4,4 | 4,4 | 4,2 | 4,4 | 4,2 | 4,6 | 4,4 | 4,6 |