Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Doğum - Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği | HEM301 | 5 | 4 + 16 | 15,0 |
Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Düz anlatım, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası, barkovizyon, internet, klinikte beceri uygulaması |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Arş. Gör. Merve ÇAĞLAR |
Amaç |
Dersin amaçları; - Ailenin, kadının, fetüsün ve yenidoğanın sağlığının korunması ve yükseltilmesi için gerekli bilgi ve beceri kazandırmak, - Kadın sağlığı sorunlarını bütüncül bir bakışla ele alabilmesini ve sorunları çözümlemede hemşirelikteki yeni yaklaşımları tartışabilmesini sağlamak. |
Ders İçeriği |
• Kadın ve Üreme Sağlığına Genel Bakış • Üreme Sistemi Yapı ve Fonksiyonu • Gebeliğin Oluşumu ve İntrauterin Gelişim • Genetik Danışmanlık ve Prekonsepsiyonel Bakım • Doğum Öncesi Dönem • Gebelikte Annenin Fizyolojisi • Gebelik Dönemi Sorunları ve Hemşirelik Bakımı • Normal Doğum Eylemi • Doğum Eyleminde Riskli Durumlar • Normal Yenidoğan • Doğum Sonu Dönem • Doğum Sonu Dönemde Riskli Durumlar • Aile Planlaması • Jinekolojide Tanı ve Tedavi Yöntemleri • Üreme Organ Fonksiyon Bozuklukları • Üreme Organ Enfeksiyonları • Üreme Organ İyi ve Kötü Huylu Oluşumlar • Klimakterik Dönem • İnfertilite ve Hemşirelik Bakımı • Kadının Yaşam Dönemlerinde Cinsellik ve Cinsel Sağlık • Kadınla İlgili Mevzuattaki Gelişmeler |
Ders Kaynakları |
Cunningham F.G.,Gant N.F., LevenoK.J.Gilstrap L.C., Haut J.C., Wenstrom K.D.: Williams Obstetrics. McGraw-HillCompanies., Newyork, 2001.
Demir N.: Normal doğum. Ed: M.S Belzaç., Demir N., Koç A., Yüksel A.,ObstetrikMaternal-Fetal Tıp ve Perinatoloji. Kozan Ofset, 2001. Coşkun A.: Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı. Koç Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 2012. Kızılkaya Beji N. (Ed.): Kadın Sağlığı ve Hastalıkları. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2015. Taşkın L.: Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği. Genişletilmiş III. Baskı, Akademisyen Tıp Kitabevi, Ankara, 2016. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 25 |
Uygulama 1 | 30 |
Toplam | 55 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %45 |
Toplam | %45 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %55 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %45 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 5 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 0 | 0 | 0 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 2 | 1 | 2 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Konuk Konuşmacı | 0 | 0 | 0 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Panel | 0 | 0 | 0 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 1 | 2 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 4 | 1 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 0 | 0 | 0 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 16 | 14 | 224 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 1 | 2 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 1 | 1 | 1 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 4 | 1 | 4 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 4 | 4 | 16 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 2 | 4 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 1 | 1 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 2 | 14 | 28 |
Final | Final | 6 | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 379 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 14,86 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Dersine Giriş Üreme Sistemi Anatomi ve Fizyolojisi | |
2 | Genetik Hastalıkların Önlenmesi ve Genetik Danışmanlık Üreme Sisteminin Hormonal Kontrolü ve Üreme Siklusu | |
3 | Gebeliğin fizyolojisi Gebelikte Maternal ve Fetal Sağlığı Değerlendirme | |
4 | Gebelik Dönemi Sorunları ve Hemşirelik Bakımı | |
5 | Doğum Öncesi Bakım | |
6 | Doğum Eylemi ve Doğum Sonrası Hemşirelik Bakımı | |
7 | Sağlıklı ve Riskli Yenidoğan Bakımı | |
8 | Vize haftası | |
9 | Aile Planlaması İnfertilite ve Yardımcı Üreme Teknikleri | |
10 | Klimakteryum ve Menapoz | |
11 | Üreme Sistemi Enfeksiyonları Cinsel Yolla Bulaşan Enfeksiyonlar | |
12 | Sık Görülen Jinekolojik Sorunlar | |
13 | Jinekolojik Kanserler | |
14 | Jinekolojide Kullanılan Tanı ve Tedavi Yöntemleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Puerperium ve Laktasyonda bakımı bilir. Emzirme danışmanlığı yapar | |||
Gebelikte annenin fizyolojisini ve gebelik komplikasyonlarını bilir | |||
Normal ve komplikasyonlu doğum eylemini bilir. Normal ve riskli yeni doğanın fizyolojisi ve bakım gereksinimlerini bilir. | |||
Üreme sisteminin anatomi ve fizyolojisini bilir. Üreme siklusunu kavrar | |||
İnfertilitede tanı ve tedavi işlemlerini bilir Jinekolojide tanı ve tedavi yöntemlerini bilir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Puerperium ve Laktasyonda bakımı bilir. Emzirme danışmanlığı yapar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Gebelikte annenin fizyolojisini ve gebelik komplikasyonlarını bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Normal ve komplikasyonlu doğum eylemini bilir. Normal ve riskli yeni doğanın fizyolojisi ve bakım gereksinimlerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Üreme sisteminin anatomi ve fizyolojisini bilir. Üreme siklusunu kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İnfertilitede tanı ve tedavi işlemlerini bilir Jinekolojide tanı ve tedavi yöntemlerini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |