EN
  • Anasayfa
  • HEM401 Psikiyatri Hemşireliği (2025 - 2026 / 7. Yarıyıl)
  • EN
HEM401 - Psikiyatri Hemşireliği
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Psikiyatri Hemşireliği HEM401 7 4 + 12 15,0 Pdf
Birim Bölüm
HEMŞİRELİK
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Sevinç MERSİN
Ders Veren Doç. Dr. Sevinç MERSİN Doç. Dr. Neşe MERCAN
Amaç

Ruh hastalıkları ve bakımı konusunda bilgi ve beceri sahibi olma, ruh hastalıklarına ilişkin sorunları saptayabilme, planlamaya uygun girişimleri yapabilme ve değerlendirebilme becerisi kazandırmak.

Ders İçeriği

Ruhsal hastalıklarda hemşireliğe ilişkin temel kavramların öğrenilmesi,ruh hastalıklarında tedavi takibi açısından durum değerlendirmesini yapabilecek ve ruh sağlığının sürdürülmesi için gerekli olacak teorik ve uygulama becerilerinin ders ve hastane ortamında kazandırılması

Ders Kaynakları Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliği, Davut Karagöz, Dinamik Akademi Yayınları, 2011
Psikiyatri Ruh Sağlığı Hemşireliği, Özcan C.T. Gürhan, N.,Akademisyen Tıp Kitabevi, 2015
Psikososyal Hemşirelik, Fatma Öz; Meral Demiralp,Akademisyen Tıp Kitabevi, 2014
Baysan, L., Mutlu, E. (2018). Etik İlkeler Işığında Geçmişten Günümüze Psikiyatri. Türkiye Klinikleri Tıp Etiği-Hukuku Tarihi Dergisi, 26(3), 148-155.2.
Karataş, S. (2020). Dünden Bugüne Psikiyatri Hemşireliği ve Toplum Ruh Sağlığı Hizmetlerinin Sunumunda Yaşanan Etik Sorunlar. Journal of Medical Sciences, 1(3), 34-38.
Videbeck SL. Foundation of psychiatric-mental health nursing. Psychiatric-Mental Health Nursing. 5th ed. China: Lippincott Willliams & Wilkins; 2011. p.2-15.
Çam, O., & Engin, E. (2021). Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Psikiyatri Hemşireliği Bakım Sanatı. İstanbul: İstanbul Tıp Kitapevi.
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 10
Uygulama 1 10
Uygulama 2 10
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
100
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 14 14
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 4 4 16
Önceden planlanmış özel beceriler Rol Yapma / Drama 10 4 40
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 10 4 40
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 10 4 40
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 3 3
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 3 3
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 10 5 50
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 8 4 32
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 3 2 6
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 4 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 12 24
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 3 9
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 4 7 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma İnceleme / Anket Çalışması 3 4 12
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 2 7 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Uygulama 1 Uygulama 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Uygulama 2 Uygulama 2 1 1 1
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 345
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 13,53
AKTS 15,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Psikiyatri Hemşireliğine Giriş ve Psikiyatride Temel Kavramlar Tartışmalı Ders
2 Ruhsal Değerlendirme ve Psikiyatrik Muayene Tartışmalı Ders
3 Terapötik İletişim Teknikleri Tartışmalı Ders
4 Şizofreni ve Diğer Psikotik Bozukluklarda Hemşirelik Bakımı Tartışmalı Ders
5 Depresyon ve Bipolar Bozukluklarda Hemşirelik Bakımı Tartışmalı Ders
6 Anksiyete ve Stres Bozukluklarında Hemşirelik Bakımı Tartışmalı Ders
7 Psikiyatride Tedavi Yöntemleri ve Hemşirelik Rolleri Tartışmalı Ders
8 Madde Kullanım Bozukluklarında ve Kişilik Bozukluklarında Hemşirelik Bakımı Tartışmalı Ders
9 Konsültasyon ve Liyezon Psikiyatri Hemşireliği Tartışmalı Ders
10 Çocuk Ruh Sağlığı ve Hemşirelik Bakımı Tartışmalı Ders
11 Yeme Bozukluklarında ve Nörobilişsel Bozukluklarda Hemşirelik Bakımı Tartışmalı Ders
12 Psikiyatride Etik ve Yasal Konular Tartışmalı Ders
13 Psikiyatrik Rehabilitasyon ve Toplum Temelli Bakım Tartışmalı Ders
14 Psikiyatride Ekip ve Hemşirelik Rolleri Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci, psikiyatrik hastalıkları bilir ve bu hastalıklarda hemşirelik bakımı verebilir.
Öğrenci, psikiyatrik tedavileri bilir ve tedavileri uygular, sonuçlarını değerlendirebilir.
Öğrenci, toplumun ruh sağlığını koruma ve geliştirmeye ilişkin rollerini bilir, toplumun ruh sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik yeni roller geliştirebilir.
Öğrenci, psikiyatrik bakımda etik ilkeleri uygular.
Öğrenci, psikiyatri' de kullanılan temel kavramları bilir ve ruhsal hasta muayenesi yapabilir.
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Öğrenci, psikiyatrik hastalıkları bilir ve bu hastalıklarda hemşirelik bakımı verebilir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 1 5
Öğrenci, psikiyatrik tedavileri bilir ve tedavileri uygular, sonuçlarını değerlendirebilir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 1 5
Öğrenci, toplumun ruh sağlığını koruma ve geliştirmeye ilişkin rollerini bilir, toplumun ruh sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik yeni roller geliştirebilir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 1 5
Öğrenci, psikiyatrik bakımda etik ilkeleri uygular. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 1 5
Öğrenci, psikiyatri' de kullanılan temel kavramları bilir ve ruhsal hasta muayenesi yapabilir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 1 5
Ortalama Değer 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 1 5