EN
  • Anasayfa
  • HEM403 Klinik Uygulama I (2023-2024 / 7. Yarıyıl)
  • EN
HEM403 - Klinik Uygulama I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Klinik Uygulama I HEM403 7 0 + 16 9,0 Pdf
Birim Bölüm
HEMŞİRELİK
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Klinik uygulama
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Hülya SARAY KILIÇ
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Elif ERBAY ÖZDEDE Dr. Öğr. Üyesi Eylül Gülnur ERDOĞAN Dr. Öğr. Üyesi Hülya SARAY KILIÇ
Amaç

Bu dersin amacı, öğrencilerin ilk üç yılda edindikleri bilgi ve becerilerini ilgili hastane ve kurumlarda uygulayarak güçlenebilmeleri, karar verme becerilerini geliştirebilmeleri ve mezuniyet öncesi mesleki deneyim kazanabilmeleridir.

Ders İçeriği

Hemşirelik Esasları, İç Hastalıkları Hemşireliği, Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği, Doğum ve Kadın Sağlığı Hastalıkları Hemşireliği, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği, Psikiyatri Hemşireliği Uygulamaları

Ders Kaynakları Ayfer Karadakovan, Fatma Eti Aslan, 2018, Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım, Akademisyen Kitabevi
Nuran Akdemir, Leman Birol, 2018, İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Akademisyen Yayınevi
Olcay Çam, Esra Engin, 2014, Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği, İstanbul Tıp Kitabevi
Ebru K. Törüner, Lale Büyükgönenç, 2017, Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları
Neriman Akyolcu, Nevin Kanan, Güler Aksoy, 2017, Cerrahi Hemşireliği 1, Nobel Tıp Kitabevi
Neriman Akyolcu, Nevin Kanan, Güler Aksoy, 2017, Cerrahi Hemşireliği 2, Nobel Tıp Kitabevi
Lale Taşkın, 2015, Doğum ve Kadın Sağlığı Hastalıkları Hemşireliği, Akademisyen Kitabevi
Nuray Enç, 2014, İç Hastaklıkları Hemşireliği, Nobel Tıp Kitabevi
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 1 10
Uygulama 1 10
Uygulama 2 10
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 16 2 32
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 1 1
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 14 14
Final Final 1 1 1
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 1 1 1
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 10 1 10
Ödev 1 Ödev 1 1 1 1
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 1 14 14
Toplam İş Yükü (Saat) 89
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,49
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
10 Hemşirelik uygulama alanlarında klinik uygulama Ders
10 Hemşirelik uygulama alanlarında klinik uygulama Ders
10 Hemşirelik uygulama alanlarında klinik uygulama Ders
10 Hemşirelik uygulama alanlarında klinik uygulama Ders
10 Hemşirelik uygulama alanlarında klinik uygulama Ders
10 Hemşirelik uygulama alanlarında klinik uygulama Ders
10 Hemşirelik uygulama alanlarında klinik uygulama Ders
8 Ara Sınav Ders
10 Hemşirelik uygulama alanlarında klinik uygulama Ders
10 Hemşirelik uygulama alanlarında klinik uygulama Ders
10 Hemşirelik uygulama alanlarında klinik uygulama Ders
10 Hemşirelik uygulama alanlarında klinik uygulama Ders
10 Hemşirelik uygulama alanlarında klinik uygulama Ders
10 Hemşirelik uygulama alanlarında klinik uygulama Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sağlıklı/hasta birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerini kanıta dayalı ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar.
Sağlık bakımı ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
Hemşirelikle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, kullanabilme becerisine sahip olur.
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahip olur.
Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Sağlıklı/hasta birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerini kanıta dayalı ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Sağlık bakımı ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Hemşirelikle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, kullanabilme becerisine sahip olur. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahip olur. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5