EN
  • Anasayfa
  • HEM404 Klinik Uygulama II (2021 - 2022 / 8. Yarıyıl)
  • EN
HEM404 - Klinik Uygulama II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Klinik Uygulama II HEM404 8 0 + 16 9,0 Pdf
Birim Bölüm
HEMŞİRELİK
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Klinik uygulama
EBS Koordinatörü
Ders Veren Doç. Dr. Sevinç MERSİN Dr. Öğr. Üyesi Hamide ZENGİN Dr. Öğr. Üyesi Neşe MERCAN
Amaç

Bu dersin amacı, öğrencilerin ilk üç yılda edindikleri bilgi ve becerilerini ilgili hastane ve kurumlarda uygulayarak güçlenebilmeleri, karar verme becerilerini geliştirebilmeleri ve mezuniyet öncesi mesleki deneyim kazanabilmeleridir.

Ders İçeriği

Hemşirelik Esasları, İç Hastalıkları Hemşireliği, Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği, Doğum ve Kadın Sağlığı Hastalıkları Hemşireliği, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği, Psikiyatri Hemşireliği, Halk Sağlığı Hemşireliği Uygulamaları

Ders Kaynakları Ayfer Karadakovan, Fatma Eti Aslan, 2018, Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım, Akademisyen Kitabevi
Neriman Akyolcu, Nevin Kanan, Güler Aksoy, 2017, Cerrahi Hemşireliği 2, Nobel Tıp Kitabevi
Nuray Enç, 2014, İç Hastaklıkları Hemşireliği, Nobel Tıp Kitabevi
Neriman Akyolcu, Nevin Kanan, Güler Aksoy, 2017, Cerrahi Hemşireliği 1, Nobel Tıp Kitabevi
Olcay Çam, Esra Engin, 2014, Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği, İstanbul Tıp Kitabevi
Ebru K. Törüner, Lale Büyükgönenç, 2017, Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları
Lale Taşkın, 2015, Doğum ve Kadın Sağlığı Hastalıkları Hemşireliği, Akademisyen Kitabevi
Nuran Akdemir, Leman Birol, 2018, İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Akademisyen Yayınevi
Ayfer Karadakovan, Fatma Eti Aslan, 2018, Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım, Akademisyen Kitabevi
Neriman Akyolcu, Nevin Kanan, Güler Aksoy, 2017, Cerrahi Hemşireliği 2, Nobel Tıp Kitabevi
Nuray Enç, 2014, İç Hastaklıkları Hemşireliği, Nobel Tıp Kitabevi
Neriman Akyolcu, Nevin Kanan, Güler Aksoy, 2017, Cerrahi Hemşireliği 1, Nobel Tıp Kitabevi
Olcay Çam, Esra Engin, 2014, Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği, İstanbul Tıp Kitabevi
Ebru K. Törüner, Lale Büyükgönenç, 2017, Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları
Lale Taşkın, 2015, Doğum ve Kadın Sağlığı Hastalıkları Hemşireliği, Akademisyen Kitabevi
Nuran Akdemir, Leman Birol, 2018, İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Akademisyen Yayınevi
Ayfer Karadakovan, Fatma Eti Aslan, 2018, Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım, Akademisyen Kitabevi
Neriman Akyolcu, Nevin Kanan, Güler Aksoy, 2017, Cerrahi Hemşireliği 2, Nobel Tıp Kitabevi
Nuray Enç, 2014, İç Hastaklıkları Hemşireliği, Nobel Tıp Kitabevi
Neriman Akyolcu, Nevin Kanan, Güler Aksoy, 2017, Cerrahi Hemşireliği 1, Nobel Tıp Kitabevi
Olcay Çam, Esra Engin, 2014, Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği, İstanbul Tıp Kitabevi
Ebru K. Törüner, Lale Büyükgönenç, 2017, Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları
Lale Taşkın, 2015, Doğum ve Kadın Sağlığı Hastalıkları Hemşireliği, Akademisyen Kitabevi
Nuran Akdemir, Leman Birol, 2018, İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Akademisyen Yayınevi
Ayfer Karadakovan, Fatma Eti Aslan, 2018, Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım, Akademisyen Kitabevi
Neriman Akyolcu, Nevin Kanan, Güler Aksoy, 2017, Cerrahi Hemşireliği 2, Nobel Tıp Kitabevi
Nuray Enç, 2014, İç Hastaklıkları Hemşireliği, Nobel Tıp Kitabevi
Neriman Akyolcu, Nevin Kanan, Güler Aksoy, 2017, Cerrahi Hemşireliği 1, Nobel Tıp Kitabevi
Olcay Çam, Esra Engin, 2014, Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği, İstanbul Tıp Kitabevi
Ebru K. Törüner, Lale Büyükgönenç, 2017, Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları
Lale Taşkın, 2015, Doğum ve Kadın Sağlığı Hastalıkları Hemşireliği, Akademisyen Kitabevi
Nuran Akdemir, Leman Birol, 2018, İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Akademisyen Yayınevi
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Uygulama 1 30
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
20
Uygulama Dersleri
80
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 10 1 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 14 3 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 14 1 14
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 14 1 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 14 1 14
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 14 8 112
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 14 1 14
Dinleme ve anlamlandırma Ders 7 1 7
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 1 1 1
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 231
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 9,06
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
10 Hemşirelik uygulama alanlarında klinik uygulama Ders
10 Hemşirelik uygulama alanlarında klinik uygulama Ders
10 Hemşirelik uygulama alanlarında klinik uygulama Ders
10 Hemşirelik uygulama alanlarında klinik uygulama Ders
10 Hemşirelik uygulama alanlarında klinik uygulama Ders
10 Hemşirelik uygulama alanlarında klinik uygulama Ders
10 Hemşirelik uygulama alanlarında klinik uygulama Ders
8 Ara sınav Ders
10 Hemşirelik uygulama alanlarında klinik uygulama Ders
10 Hemşirelik uygulama alanlarında klinik uygulama Ders
10 Hemşirelik uygulama alanlarında klinik uygulama Ders
10 Hemşirelik uygulama alanlarında klinik uygulama Ders
10 Hemşirelik uygulama alanlarında klinik uygulama Ders
10 Hemşirelik uygulama alanlarında klinik uygulama Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Hemşirelikle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, kullanabilme becerisine sahip olur. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahip olur. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Sağlık bakımı ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Sağlıklı/hasta birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerini kanıta dayalı ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Hemşirelikle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, kullanabilme becerisine sahip olur. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 1 5
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahip olur. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 1 5
Sağlık bakımı ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 1 5
Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 1 5
Sağlıklı/hasta birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerini kanıta dayalı ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 1 5