EN
  • Anasayfa
  • HEM404 Klinik Uygulama II (2025 - 2026 / 8. Yarıyıl)
  • EN
HEM404 - Klinik Uygulama II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Klinik Uygulama II HEM404 8 0 + 16 9,0 Pdf
Birim Bölüm
HEMŞİRELİK
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Klinik uygulama
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Sevinç MERSİN
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı, öğrencilerin ilk üç yılda edindikleri bilgi ve becerilerini ilgili hastane ve kurumlarda uygulayarak güçlenebilmeleri, karar verme becerilerini geliştirebilmeleri ve mezuniyet öncesi mesleki deneyim kazanabilmeleridir.

Ders İçeriği

Hemşirelik Esasları, İç Hastalıkları Hemşireliği, Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği, Doğum ve Kadın Sağlığı Hastalıkları Hemşireliği, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği, Psikiyatri Hemşireliği, Halk Sağlığı Hemşireliği Uygulamaları

Ders Kaynakları Ayfer Karadakovan, Fatma Eti Aslan, 2018, Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım, Akademisyen Kitabevi
Neriman Akyolcu, Nevin Kanan, Güler Aksoy, 2017, Cerrahi Hemşireliği 2, Nobel Tıp Kitabevi
Nuray Enç, 2014, İç Hastaklıkları Hemşireliği, Nobel Tıp Kitabevi
Neriman Akyolcu, Nevin Kanan, Güler Aksoy, 2017, Cerrahi Hemşireliği 1, Nobel Tıp Kitabevi
Olcay Çam, Esra Engin, 2014, Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği, İstanbul Tıp Kitabevi
Ebru K. Törüner, Lale Büyükgönenç, 2017, Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları
Lale Taşkın, 2015, Doğum ve Kadın Sağlığı Hastalıkları Hemşireliği, Akademisyen Kitabevi
Nuran Akdemir, Leman Birol, 2018, İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Akademisyen Yayınevi
Ayfer Karadakovan, Fatma Eti Aslan, 2018, Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım, Akademisyen Kitabevi
Neriman Akyolcu, Nevin Kanan, Güler Aksoy, 2017, Cerrahi Hemşireliği 2, Nobel Tıp Kitabevi
Nuray Enç, 2014, İç Hastaklıkları Hemşireliği, Nobel Tıp Kitabevi
Neriman Akyolcu, Nevin Kanan, Güler Aksoy, 2017, Cerrahi Hemşireliği 1, Nobel Tıp Kitabevi
Olcay Çam, Esra Engin, 2014, Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği, İstanbul Tıp Kitabevi
Ebru K. Törüner, Lale Büyükgönenç, 2017, Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları
Lale Taşkın, 2015, Doğum ve Kadın Sağlığı Hastalıkları Hemşireliği, Akademisyen Kitabevi
Nuran Akdemir, Leman Birol, 2018, İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Akademisyen Yayınevi
Ayfer Karadakovan, Fatma Eti Aslan, 2018, Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım, Akademisyen Kitabevi
Neriman Akyolcu, Nevin Kanan, Güler Aksoy, 2017, Cerrahi Hemşireliği 2, Nobel Tıp Kitabevi
Nuray Enç, 2014, İç Hastaklıkları Hemşireliği, Nobel Tıp Kitabevi
Neriman Akyolcu, Nevin Kanan, Güler Aksoy, 2017, Cerrahi Hemşireliği 1, Nobel Tıp Kitabevi
Olcay Çam, Esra Engin, 2014, Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği, İstanbul Tıp Kitabevi
Ebru K. Törüner, Lale Büyükgönenç, 2017, Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları
Lale Taşkın, 2015, Doğum ve Kadın Sağlığı Hastalıkları Hemşireliği, Akademisyen Kitabevi
Nuran Akdemir, Leman Birol, 2018, İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Akademisyen Yayınevi
Ayfer Karadakovan, Fatma Eti Aslan, 2018, Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım, Akademisyen Kitabevi
Neriman Akyolcu, Nevin Kanan, Güler Aksoy, 2017, Cerrahi Hemşireliği 2, Nobel Tıp Kitabevi
Nuray Enç, 2014, İç Hastaklıkları Hemşireliği, Nobel Tıp Kitabevi
Neriman Akyolcu, Nevin Kanan, Güler Aksoy, 2017, Cerrahi Hemşireliği 1, Nobel Tıp Kitabevi
Olcay Çam, Esra Engin, 2014, Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği, İstanbul Tıp Kitabevi
Ebru K. Törüner, Lale Büyükgönenç, 2017, Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları
Lale Taşkın, 2015, Doğum ve Kadın Sağlığı Hastalıkları Hemşireliği, Akademisyen Kitabevi
Nuran Akdemir, Leman Birol, 2018, İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Akademisyen Yayınevi
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 4 14 56
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 1 14 14
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 8 14 112
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Uygulama 1 Uygulama 1 1 1 1
Uygulama 2 Uygulama 2 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 271
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 10,63
AKTS 9,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
14 Hemşirelik uygulama alanlarında klinik uygulama Ders
14 Hemşirelik uygulama alanlarında klinik uygulama Ders
14 Hemşirelik uygulama alanlarında klinik uygulama Ders
14 Hemşirelik uygulama alanlarında klinik uygulama Ders
14 Hemşirelik uygulama alanlarında klinik uygulama Ders
14 Hemşirelik uygulama alanlarında klinik uygulama Ders
14 Hemşirelik uygulama alanlarında klinik uygulama Ders
8 Ara sınav Ders
14 Hemşirelik uygulama alanlarında klinik uygulama Ders
14 Hemşirelik uygulama alanlarında klinik uygulama Ders
14 Hemşirelik uygulama alanlarında klinik uygulama Ders
14 Hemşirelik uygulama alanlarında klinik uygulama Ders
14 Hemşirelik uygulama alanlarında klinik uygulama Ders
14 Hemşirelik uygulama alanlarında klinik uygulama Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Hemşirelikle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, kullanabilme becerisine sahip olur.
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahip olur.
Sağlık bakımı ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
Sağlıklı/hasta birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerini kanıta dayalı ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar.
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Hemşirelikle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, kullanabilme becerisine sahip olur. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 1 5
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahip olur. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 1 5
Sağlık bakımı ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 1 5
Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 1 5
Sağlıklı/hasta birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerini kanıta dayalı ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 1 5
Ortalama Değer 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 1 5