| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Müzik | SAS102 | 6 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Burcu BAYRAK KAHRAMAN |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Temel bir müzik becerisi kazandırmak |
| Ders İçeriği |
Eğitimde müziğin rolü ve içeriği, temel müzik bilgileri, nota yazmanın doğası ve amacı, çalgı ve ses eğitimine giriş, toplu çalma ve söyleme, yaratıcılığı geliştirmede müziksel işitme okuma ve yazma çalışmaları. |
| Ders Kaynakları |
Ders notları
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı Eğitimde müziğin önemi | Ders Tartışmalı Ders |
| 2 | Ses kavramı; sesin oluşumu, yükseklik, gürlük, tını kavramları. | Ders Tartışmalı Ders |
| 3 | Müzik yazısı (notasyon) | Ders Tartışmalı Ders |
| 4 | Ritim, hız ve gürlük terimleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 5 | Çalgıların oluşum, gelişim evreleri ve ses tınıları, çalgı türleri | Ders Tartışmalı Ders |
| 6 | Diyafram nefesi ve diyafram eğitimi Diyafram geliştirme çalışmaları ve egzersizleri | Ders Tartışmalı Ders |
| 7 | İnsan sesleri ve çeşitleri | Ders Tartışmalı Ders |
| 8 | ARA SINAV | Ders |
| 9 | Ses ısıtma ve nefes çalışmaları | Ders Tartışmalı Ders |
| 10 | Usuller ve elle vuruş şekilleri | Ders Tartışmalı Ders |
| 11 | Toplu ritim tutma çalışmaları ve ritim çalgıları ile uygulama | Ders Tartışmalı Ders |
| 12 | Yürüyüş ve hareketlerle ritim çalışmaları | Ders Tartışmalı Ders |
| 13 | İstiklal marşının okunması İstiklal marşının el ile vuruşlarının yapılması | Ders Tartışmalı Ders |
| 14 | Marşlara ritimle eşlik etme | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Müzik ile ilgili tarihsel gelişim ve temel kuramsal bilgi edinir. | Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Müzik ile ilgili temel beceri ve teknikleri öğrenir. | Sözlü Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Temel müzik kurallarını bilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Ses ve nefes açma ile ilgili kişisel ve grupla yapılan egzersizleri uygulayabilir. | Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Kaliteli ve iyi müziği tanımlayabilir | Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Müzik ile ilgili tarihsel gelişim ve temel kuramsal bilgi edinir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Müzik ile ilgili temel beceri ve teknikleri öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Temel müzik kurallarını bilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ses ve nefes açma ile ilgili kişisel ve grupla yapılan egzersizleri uygulayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Kaliteli ve iyi müziği tanımlayabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |