EN
  • Anasayfa
  • TAS414 Ürün ve Marka Yönetimi (2023-2024 / 8. Yarıyıl)
  • EN
TAS414 - Ürün ve Marka Yönetimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Ürün ve Marka Yönetimi TAS414 8 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
ENDÜSTRİYEL TASARIM
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Atıl TAŞER
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Atıl TAŞER
Amaç

Bu dersin amacı, pazarlama karması elemanlarından biri olan ürünün ve bunun bir unsuru olan markanın ne anlama geldiği ve neden bu kadar önemli olduğunun anlaşılmasıdır.

Ders İçeriği

Bu dersin içeriğini, ürün ve marka kavramı, ürün kararları, marka kararları gibi konular oluşturmaktadır.

Ders Kaynakları Aktuğlu, I., (2004), Marka Yönetimi, Güçlü ve Başarılı Markalar için Temel İlkeler, İstanbul: İletişim Yayınları
İslamoğlu, Ahmet Hamdi ve Duygu Fırat (2016), Stratejik Marka Yönetimi, Beta Yayınları.
Tosun, Nurhan Babür (2017), Marka Yönetimi, Beta Yayınları.
Baş, Mehmet, (2015), Marka Yönetimi, Detay Yayıncılık
Kavak, Bahtışen, Canan Eryiğit ve Öznur Özkan Tektaş (2016), Pazarlamada Ürün, Siyasal Kitabevi.
Açıldığı Öğretim Yılı 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 6 1 6
Final Final 12 1 12
Ödev 1 Ödev 1 3 1 3
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 8 1 8
Toplam İş Yükü (Saat) 127
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,98
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ürün ve ürün ile ilgili temel kavramlar
2 Ürün yönetim süreci
3 Tek ürün kararları
4 Ürün karması ve ürün dizisi kararları
5 Yeni Ürün Geliştirme Süreci
6 Ürünlerin pazarda yayılması
7 Marka kavramı ve tanımı, marka-ürün ilişkisi
8 Ara sınav
9 Markanın unsurları ve marka değerinin unsurları
10 Marka kişiliği ve marka kimliği
11 Markalama süreci
12 Markalama stratejileri
13 Ürün ve marka konumlandırma
14 Marka iletişimi
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Ürün ve marka kavramının pazarlama içindeki önemini kavrar.
Marka ile kimlik arasındaki ilişkiyi anlar.
Ürün yönetim süreci hakkında bilgi sahibi olur.
Marka kimliğinin nasıl oluşturulacağını ve konumlandırılacağını anlar.
Farklı marka türlerini ayırt eder.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Ürün ve marka kavramının pazarlama içindeki önemini kavrar. - - - - - - - - - - - - - - -
Marka ile kimlik arasındaki ilişkiyi anlar. - - - - - - - - - - - - - - -
Ürün yönetim süreci hakkında bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - - - - - - -
Marka kimliğinin nasıl oluşturulacağını ve konumlandırılacağını anlar. - - - - - - - - - - - - - - -
Farklı marka türlerini ayırt eder. - - - - - - - - - - - - - - -