EN
  • Anasayfa
  • TAS301 Ürün Semantiği (2019 - 2020 / 5. Yarıyıl)
  • EN
TAS301 - Ürün Semantiği
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Ürün Semantiği TAS301 5 2 + 2 4,0 Pdf
Birim Bölüm
ENDÜSTRİYEL TASARIM
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Anlatım, sunum, sınıf içi tartışmalar ve soru- yanıt, öğrenci ödevleri (görsel ve sözel sunumlar, rapor teslimi, okuma)
EBS Koordinatörü
Ders Veren Prof. Dr. Bülent YILMAZ
Amaç

Dersin amacı, öğrencileri tasarımda anlam sorunsalını sistematik bir yaklaşımla keşfetmeye sevk etmek ve onları tasarlanmış ürünleri göstergebilimsel bir perspektiften analiz edip yorumlayabilmek için gerekli araç ve yöntemlerle donatmak, derste edindikleri bilgi ve içgörüyü göstergebilimsel ve anlambilimsel girdiler ile şekillenmiş ürün konseptleri geliştirmek amacıyla kullanabilmelerini sağlamak,

Ders İçeriği

Ürünlere anlambilim ve göstergebilim açısından bakabilme, ürünleri anlamlandırma, ürün tasarımı ile anlam yaratma, göstergeleri tanımlama, tasarımda anlambilim ilkelerini kullanabilme, ürün tasarımında form dili ile kullanıcı-ürün ilişkisini kurabilme, ürün anlambiliminin tanımı, kapsamı, amaçları ve hedefleri ve tasarım alanına getirdiği temel yaklaşımlar, ürün anlam kimliğinin seçimi, ürün anlamının oluşturulması,

Ders Kaynakları Öğretim üyesinin ders notları,
Chandler, Daniel. Semiotics: The Basics. London: Routledge, 2007.
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 10 40
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 4 1 4
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 4 1 4
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 4 2 8
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Ödev 1 Ödev 1 15 1 15
Final Final 2 1 2
Uygulama 1 Uygulama 1 20 1 20
Toplam İş Yükü (Saat) 95
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,73
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ders içeriği, amaç ve işleniş yöntemi tanıtımı,
2 Giriş: Dilbilimsel gösterge kuramı,
3 Giriş: Üçlü gösterge modeli,
4 Kavramlar: kodlar (düzgüler),
5 Kavramlar: düzanlam, yananlam, söylence,
6 Kavramlar: metafor, metonim,
7 Gündelik nesnelerde anlam,
8 Ara sınavı,
9 Nesnelerin dilsel anlamları,
10 Sınıflandırma temelli anlam modelleri,
11 Proje ödevinin duyurulması,
12 Göstergebilim uygulaması 1,
13 Göstergebilim uygulaması 2,
14 Proje ödevi teslim ve sunumu,.
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Mevcut ürünleri, geniş bir nesneler sistemi içinde sahip oldukları anlamlara göre sınıflandırabilir,
Tasarlanmış ürünlerde gerçekleşen farklı anlamlama türlerini ve düzeylerini ayırt edebilir,
Mevcut tasarlanmış ürünlerin anlamlarını göstergebilimsel çerçeveler yoluyla çözümler ve yorumlar,
Önceden belirlenmiş anlamlar için ürün konseptleri geliştirir,
Tasarlanmış ürünlerin anlamlarını tartışmada ders içeriğinin kazandırdığı kavramları ve terim dağarcığını kullanabilir,
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Mevcut ürünleri, geniş bir nesneler sistemi içinde sahip oldukları anlamlara göre sınıflandırabilir, - - - - - - - - - - - - - - -
Tasarlanmış ürünlerde gerçekleşen farklı anlamlama türlerini ve düzeylerini ayırt edebilir, - - - - - - - - - - - - - - -
Mevcut tasarlanmış ürünlerin anlamlarını göstergebilimsel çerçeveler yoluyla çözümler ve yorumlar, - - - - - - - - - - - - - - -
Önceden belirlenmiş anlamlar için ürün konseptleri geliştirir, - - - - - - - - - - - - - - -
Tasarlanmış ürünlerin anlamlarını tartışmada ders içeriğinin kazandırdığı kavramları ve terim dağarcığını kullanabilir, - - - - - - - - - - - - - - -