EN
  • Anasayfa
  • TAS306 Pazarlama ve Müşteri İlişkileri (2024 - 2025 / 6. Yarıyıl)
  • EN
TAS306 - Pazarlama ve Müşteri İlişkileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Pazarlama ve Müşteri İlişkileri TAS306 6 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
ENDÜSTRİYEL TASARIM
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Atıl TAŞER
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Atıl TAŞER
Amaç

Bu dersin amacı, öğrencinin işletmenin bir fonksiyonu olan pazarlamanın çevresini ve dinamiklerini öğrenmesini sağlayarak bunların pazarlama yönetimince anlamlandırmasını, ayrıca müşteri ilişkileri ile ilgili temel bilgileri alması sağlamaktır.

Ders İçeriği

Bu derste, pazarlama ile ilgili temel kavramların tanımlanması, pazar çevresinin ve pazar çevresini etkileyen faktörlerin belirlenmesi, tüketici davranışlarının anlamlandırılması, pazarlama bilgi sistemleri ve pazarlama araştırması sürecinin irdelenmesi, pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi ve konumlandırma sürecinin yürütülmesi ve pazarlama karması elemanları olan ürün, fiyat, tutundurma ve dağıtım konuları ile ayrıca müşteri ilişkileri yönetimi hakkında bilgiler verilecektir.

Ders Kaynakları Demirel, Yavuz (2017), Müşteri İlişkileri Yönetimi, Seçkin Yayıncılık
Torlak, Ömer, Remzi Altunışık ve Şuayip Özdemir (2016), Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi, Beta Yayıncılık.
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
10
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
30
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
20
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
40
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 30 10 300
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 30 10 300
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 30 10 300
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 10 5 50
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Final Final 15 1 15
Toplam İş Yükü (Saat) 975
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 38,24
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Pazarlamaya Giriş
2 Pazar ve Pazarlama Çevresi
3 Tüketici Davranışları
4 Pazarlama Bilgi Sistemleri ve Pazarlama Araştırmaları
5 Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar Seçimi ve Konumlandırma
6 Pazarlama Karması 1- Ürün Yönetimi
7 Pazarlama Karması 2- Fiyat ve Fiyatlandırma
8 Ara sınav
9 Pazarlama Karması 3- Tutundurma Çabaları
10 Pazarlama Karması 4- Dağıtım ve Dağıtım Kanalları
11 Müşteri ilişkileri yönetimine giriş
12 Müşteri ilişkileri yönetiminin evreleri ve türleri
13 Müşteri ilişkileri yönetiminde müşteri hizmetleri
14 Müşteri ilişkileri yönetiminde başarı unsurları ve başarısızlık nedenleri
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Pazarlama çabalarını etkileyen çevresel faktörleri tanımlar ve pazarlama fonksiyonuna etkilerini ifade eder.
Pazar bölümlendirme ve hedef pazar tayini yapar.
Pazarlama araştırmalarını planlar, bilgi toplama yöntemlerini kullanır ve bulguları yorumlar.
Büyüme veya rekabet stratejileri doğrultusunda pazarlama planları geliştirir.
Pazar veya kaynak tabanlı strateji alternatiflerini sınıflandırır ve statejiler çerçevesinde pazarlama uygulamalarını sorgular.
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Pazarlama çabalarını etkileyen çevresel faktörleri tanımlar ve pazarlama fonksiyonuna etkilerini ifade eder. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Pazar bölümlendirme ve hedef pazar tayini yapar. 4 4 4 4 4 4 4 4 5 5 5 5 5 5 5
Pazarlama araştırmalarını planlar, bilgi toplama yöntemlerini kullanır ve bulguları yorumlar. 4 4 4 4 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Büyüme veya rekabet stratejileri doğrultusunda pazarlama planları geliştirir. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Pazar veya kaynak tabanlı strateji alternatiflerini sınıflandırır ve statejiler çerçevesinde pazarlama uygulamalarını sorgular. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Ortalama Değer 4,4 4,4 4,4 4,4 4,4 4,6 4,6 4,6 4,8 4,8 4,8 4,8 4,8 4,8 4,8