EN
ENG402 - Mesleki İngilizce IV (Yabancı Dilde Sunum Becerileri)
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Mesleki İngilizce IV (Yabancı Dilde Sunum Becerileri) ENG402 8 1 + 2 3,0 Pdf
Birim Bölüm
ENDÜSTRİYEL TASARIM
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - İngilizce
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Ayşe BÖLÜKBAŞI
Amaç

Öğrencilerin bir konudaki fikirlerini destekleyen görüşlerini ifade etmek ya da herhangi bir konuda bilgi vermek için, anlam bütünlüğü olan, öz ve ikna edici metinler yazmaları ve onu sunmalarıdır.

Ders İçeriği

Yabancı dilde metin yazma ve sunum becerileri

Ders Kaynakları İngilizce Sunum Yapmak
Delivering A Presentation - Communication Skills
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev (Sunum) 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
100
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 5 1 5
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 6 12
Final Final 5 1 5
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 10 1 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 79
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,10
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş ve dersin içeriğinin, amacının ve uygulanma yönteminin tanıtılması
2 Görsel türleri, Görseller hakkında konuşmak
3 Grafikleri ve çizelgeleri tanımlamak
4 Görselleri yorumlamak, Geçmişteki trendleri veya hareketleri tanımlamak için ipuçları
5 Bir sunumu n sonuç kısmının gerçekleştirilmesi, ana noktaların sunumun sonuç kısmında özetlenmesi
6 Sunumda iyi bir sonuç bölümü gerçekleştirmek için stratejiler
7 Sunumda etkili bir sonuç için stratejiler, Sunum yapan kişinin sesini etkili bir şekilde kullanması
8 Sunumun sonunda yer alan soru cevap bölümünün üstesinden gelmek
9 Kibarca soru sorma yöntemleri, Beklenen soruları belirlemek
10 Konuşma esnasındaki kesintilerle başa çıkmak, soruları yeniden biçimlendirmek
11 Konuların tekrarı
12 Sunum konusunda araştırma yapma
13 Sunumun gerçekleştirilmesi
13 Sunumun gerçekleştirilmesi
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Farklı sosyal ve akademik ortamlarda herhangi bir konuda İngilizce ‘de düzeyine uygun bir biçimde akıcı ve doğru bir şekilde sözlü iletişim kurar
Yabancı dilde etkili sunum yapma becerisi kazanır
Farklı metin türlerini etkin bir biçimde okumak için okuma becerileri ve stratejilerini kullanır
İngilizce yazılı metinler yoluyla düzeyine uygun bir şekilde kendisini ifade eder.
Farklı sosyal ve akademik ortamlarda düzeyine uygun olarak ihtiyaç duyduğu İngilizce sözcükleri tanır ve kullanır.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Farklı sosyal ve akademik ortamlarda herhangi bir konuda İngilizce ‘de düzeyine uygun bir biçimde akıcı ve doğru bir şekilde sözlü iletişim kurar - - - - - - - - - - - - - - -
Yabancı dilde etkili sunum yapma becerisi kazanır - - - - - - - - - - - - - - -
Farklı metin türlerini etkin bir biçimde okumak için okuma becerileri ve stratejilerini kullanır - - - - - - - - - - - - - - -
İngilizce yazılı metinler yoluyla düzeyine uygun bir şekilde kendisini ifade eder. - - - - - - - - - - - - - - -
Farklı sosyal ve akademik ortamlarda düzeyine uygun olarak ihtiyaç duyduğu İngilizce sözcükleri tanır ve kullanır. - - - - - - - - - - - - - - -