Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Farmakoloji | TLT124 | 2 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | TIBBİ LABORATUVAR TEKNİKLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Sıdıka GENÇ |
Amaç |
Farmakolojinin tanımı ve temel farmakoloji bilgilerinin verilmesi, ilaçların kullanımının öğretilmesi. |
Ders İçeriği |
Vücudumuzda çeşitli sistemlere etkili ilaçların elde edilmeleri, kullanım şekilleri, yan etkileri, toksisiteleri, vücuda etkileri, vücutta uğradığı değişimler. |
Ders Kaynakları |
Farmalist(Türkiye İlaç Rehberi)2012.
Kayaalp, Tıbbi Farmakoloji |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 1 | 1 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 1 | 1 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 4 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 3 | 3 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 3 | 3 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 52 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,04 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Farmakolojiye Giriş | Sözlü |
2 | Farmakokinetik | Sözlü |
3 | Farmakodinami | Sözlü |
4 | Otonom Sinir Sistemine Etki Eden İlaçlar: Kolinerjik / Adrenerjik Agonist ve Antagonistler | Sözlü |
5 | Santral Sinir Sistemine Etki Eden İlaçlar: Nörodejeneratif / Hipnotik / Anksiyolitik / Stimulan / Anestezik | Sözlü |
6 | Santral Sinir Sistemine Etki Eden İlaçlar: Antidepresan / Nöroleptik / Opioid Analjezik / Antiepileptik | Sözlü |
7 | VİZE | Problem Çözme |
8 | Kardiyovasküler Sisteme Etkili İlaçlar: Kalp Yetmezliği / Antiaritmik / Antianginal | Sözlü |
9 | Drugs Effective on Cardiovascular System: Heart Failure / Antiarrhythmic / Antianginal | Sözlü |
10 | Endokrin Sisteme Etkili İlaçlar | Sözlü |
11 | Organ Sistemlerine Etkili İlaçlar: Solunum Sistemi / Gastrointestinal Sistem- Antiemetik | Sözlü |
12 | Kemoterapötik İlaçlar | Sözlü |
13 | Antienflamatuvar İlaçlar: NSAİİ | Sözlü |
14 | FİNAL | Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kardiyovasküler sisteme etkili ilaç çeşitlerini uygulamak 1 | |||
Diğer vücut sistemlerine etkili ilaç çeşitlerini uygulamak. | |||
Kardiyovasküler sisteme etkili ilaç çeşitlerini uygulamak 2 |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kardiyovasküler sisteme etkili ilaç çeşitlerini uygulamak 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Diğer vücut sistemlerine etkili ilaç çeşitlerini uygulamak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kardiyovasküler sisteme etkili ilaç çeşitlerini uygulamak 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |