Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tıbbi Mikrobiyoloji II | TLT206 | 4 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | TIBBİ LABORATUVAR TEKNİKLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Ülküye Dudu GÜL |
Ders Veren | Prof. Dr. Alper KARAGÖZ |
Amaç |
Tıbbi önemi olan mikroorganizmaların izolasyonu,identifikasyonu ve konakta yarattığı enfeksiyonu kavramak. |
Ders İçeriği |
Virolojiye Giriş:Virüslerin Genel Özellikleri ve Yapıları, Virüslerin Sınıflandırılması ,Üretilmeleri ve Virüs- Konak İlişkileri, Hepatotrop virüsler, Solunum yolunda enfeksiyon yapan virüsler ve Gastroenterit etkeni virüsler, Intrauterin virüs enfeksiyonları, Herpes virüsler ve HIV, Mikolojiye giriş,Mantarların genel özellikleri, Yüzeyel ve derin mikozlar, Mantar elemanlarının mikroskobisi:küf ve maya ayrımı, Temel mikrobiyolojik teknikler:Boyama v ekim yöntemleri, Saf kültür elde etme,pasaj alma, Antibiyotik duyarlılık testi(Kirby-Bauer) yönteminin uygulanması |
Ders Kaynakları |
DERS NOTLARI
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Virolojiye Giriş:Virüslerin Genel Özellikleri ve Yapıları | |
2 | Virüslerin Sınıflandırılması ,Üretilmeleri ve Virüs- Konak İlişkileri | |
3 | Hepatotrop virüsler | |
4 | Solunum yolunda enfeksiyon yapan virüsler ve Gastroenterit etkeni virüsler | |
5 | İntrauterin virüs enfeksiyonları | |
6 | Herpes virüsler ve HIV | |
7 | Mikolojiye giriş,Mantarların genel özellikleri | |
8 | Yüzeyel mikozlar | |
9 | Derin mikozlar | |
10 | Mantar elemanlarının mikroskobisi:küf ve maya ayrımı | |
11 | Temel mikrobiyolojik teknikler:Boyama | |
12 | Temel mikrobiyolojik teknikler:Ekim yöntemleri | |
13 | Saf kültür elde etme,pasaj alma | |
14 | Antibiyotik duyarlılık testi(Kirby-Bauer) yönteminin uygulanması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Hem toplum sağlığı hem de iş sağlığı açısından önemli olan mikroorganizmaların bulaşma yollarını ve korunma yollarını öğrenir. | |||
Alanında kullanacağı laboratuvar araç-gereçlerini tanır, kullanır. | |||
Klinik mikrobiyolojinin inceleme alanına giren tıbbi önemi olan mikroorganizmaları tanır,klinik numunelerden izolasyonunu yapabilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hem toplum sağlığı hem de iş sağlığı açısından önemli olan mikroorganizmaların bulaşma yollarını ve korunma yollarını öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Alanında kullanacağı laboratuvar araç-gereçlerini tanır, kullanır. | 5 | 5 | 0 | 5 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Klinik mikrobiyolojinin inceleme alanına giren tıbbi önemi olan mikroorganizmaları tanır,klinik numunelerden izolasyonunu yapabilir. | 5 | 5 | 0 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |