EN
  • Anasayfa
  • TLT112 Halk Sağlığı (2021 - 2022 / 2. Yarıyıl)
  • EN
TLT112 - Halk Sağlığı
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Halk Sağlığı TLT112 2 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TIBBİ LABORATUVAR TEKNİKLERİ
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Esra ÖZER
Ders Veren Öğr. Gör. Dr. Esra ÖZER
Amaç

Halk sağlığı yaklaşımını ve konuları ile ilgili temel bilgileri öğretmek

Ders İçeriği

Temel Halk Sağlığına Giriş, Çocuk ve Adolesan Sağlığı, Toplum Beslenmesi, Bağışıklama, Bulaşıcı Hastalıkların Kontrolü, İş sağlığı ve Güvenliği, Çevre ve Sağlık, Kadın Sağlığı, Aile Planlaması, Okul Sağlığı, Yetişkin Sağlığı, Sağlık Yönetimi

Ders Kaynakları Maxcy- Rosenau Last Public Health and Preventive Medicine, Fourteenth Edition, 1998, Fifteenth Edition, 2008
Halk Sağlığı Temel Bilgiler, Güler Ç., Akın L., (Ed), 2006, Hacettepe Üniversitesi Yayınları Ankara
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 12 24
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 1 1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 5 5
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 4 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 1 4 4
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 8 8
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 77
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Temel Halk Sağlığına Giriş, Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü
1 Temel Halk Sağlığına Giriş, Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü
3 Çocuk ve Adolesan Sağlığı, Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü
4 Toplum Beslenmesi, Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü
5 Bağışıklama, Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü
6 Bulaşıcı Hastalıkların Kontrolü, Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü
7 İş sağlığı ve Güvenliği, Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü
8 Ara Sınav, İş sağlığı ve Güvenliği, Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü
9 Çevre ve Sağlık, Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü
10 Kadın Sağlığı, Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü
11 Aile Planlaması, Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü
12 Okul Sağlığı, Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü
13 Yetişkin Sağlığı, Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü
14 Sağlık Yönetimi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Halk sağlığı kavramını ve önemini açıklayabilir, Yazılı Sınav Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Toplum sağlığı temel ilkelerini bilebilir Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Türkiye'de ve Dünya'da önemşi sağlık göstergelerini bilir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Sağlık yönetiminin ilkelerini tanımlayabilir ve halk sağlığı açısından önemini açıklayabilir Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Halk sağlığı kavramını ve önemini açıklayabilir, 4 4 4 4 4 4 4 4 5 5 5 5 5 5
Toplum sağlığı temel ilkelerini bilebilir 4 4 4 4 4 4 4 5 5 5 5 5 5 5
Türkiye'de ve Dünya'da önemşi sağlık göstergelerini bilir. 5 4 4 4 4 5 5 5 5 5 3 3 5 5
Sağlık yönetiminin ilkelerini tanımlayabilir ve halk sağlığı açısından önemini açıklayabilir 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4