Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mikrobiyal Genetik | MOS227 | 4 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | TIBBİ LABORATUVAR TEKNİKLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Sözlü anlatım, tartışma, grup çalışması |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Adem KAYA |
Ders Veren | Öğr. Gör. Adem KAYA |
Amaç |
Mikroorganizmaların, virüs ve parazitlerin yapı ve özelliklerini kavrayan moleküler tekniklerle ayrımların nasıl olduğunu bilen ve laboratuarda moleküler tanımlama yöntemlerini kullanabilen ve mesleki uygulamalarında ilgili ilkeleri kullanan laborantlar yetiştirmektir. |
Ders İçeriği |
Mikrobiyolojiye Giriş, Mikroorganizmaların Sınıflandırılması, Mikroorganizmaların Genel Özellikleri, DNA ve RNA nedir? DNA İzolasyonu (DNA'nın farklı tekniklerle farklı grup organizmalardan izolasyonu), Replikasyon, Transkripsiyon ve translasyon mekanizmaları, Santral dogma kontrol mekanizmaları Moleküler tanılama yöntemleri, PCR, DNA-DNA homoloji çalışmaları, Elisa yöntemleri, |
Ders Kaynakları |
Brock Mikroorganizmaların biyolojisi- John M. Martınko (Çeviri editörü: Prof. Dr. Cumhur Çökmüş).
Moleculer Biology-David P. Clark Molecular Biology Techniques-Walt Ream |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 62 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,43 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Mikrobiyolojiye giriş | |
2 | Mikroorganizmaların Genel Özellikleri, uygulama | |
3 | Genetik kod (şifre) (DNA, RNA yapısı, farkları ve özellikleri) | |
4 | Mikroorganizmaların farklı ortamlarda izolasyonu | |
6 | Polimeraz zincir reaksiyonu (PZR) ve gen çoğaltılması | |
7 | Ara sınav | |
8 | RNA İzolasyonu: Kandan tüm RNA izolasyonu | |
9 | Agarose ve Akrilamid Jellerde İzole edilen DNA ve RNA ilePCR ürünlerinin Gözlenmesi | |
10 | Dizileme çalışmaları (farklı dizileme teknikleri ve güncel durumu) | |
11 | MLST gen bölgeleri (rpoB, gyrB, secA, tufA, recA gibi farklı gen bölgeleri ve kullanım alanları) | |
12 | Vektörler (plazmit vektörler, faj vektörler ve viral vektörler) | |
13 | Virüsler | |
14 | Mikroorganzimaları Serolojik tanılama yöntemleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Plazmid DNA ekstraksiyonunu açıklayabilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
PCR' ı açıklayabilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DNA ekstraksiyonundaki temel basamakları sayabilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Plazmid DNA ekstraksiyonunu açıklayabilir | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 |
PCR' ı açıklayabilir | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 |
DNA ekstraksiyonundaki temel basamakları sayabilir | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 |