• Anasayfa
  • SCT101 Temel Sanat Eğitimi I (2021 - 2022 / 1. Yarıyıl)
  • EN
SCT101 - Temel Sanat Eğitimi I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Temel Sanat Eğitimi I SCT101 1 2 + 3 5,0 Pdf
Birim Bölüm
SERAMİK VE CAM
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama.
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi İrfan DÖNMEZ
Ders Veren Öğr. Gör. Elçin MUSTAFAYEV
Amaç

Gözün algılayabildiği bir skala içerisinde açık-koyu valörünü farkedip uygulayarak, kütle, hacim ve 2 boyut ile 3 boyut farklılığını ortaya koymak. Daha sonra 2 boyutlu ve 3 boyutlu elemanları kullanarak kurgulamak ve kompozisyonlar oluşturmak. Kompozisyonun çeşitli değişkenleri hakkında derinlikli bir bakış açısı elde etmek. Temel karşıtlıkları barındıran elemanların, kompozisyonun bu temel ilkelerine bağlı olarak karmaşık bir organizasyonla biraraya gelişlerini sağlamak.

Ders İçeriği

Temel sanata ait bilgilerin pekiştirilmesinin yanı sıra, öğrencilerin malzemeye olan yatkınlıklarının, konsantrasyonlarının ve titizliklerinin de geliştirilmesi. Kompozisyonun temel ilkelerinden çıkışla 2 ve 3 boyutlu kompozisyonların ve düzenlemelerin yapılması. Siyah-Beyaz ve Renk ile ilgili uygulamalar, soyut-somut bir anlayışla yeniden değerlendirme.

Ders Kaynakları Civcir, E., Temel Tsarım ve Tasarım İlkeleri
Civcir, E., Temel Tasarım ve Tasarım İlkeleri
Civcir, E., Özdemir, İ., Tasarımda Plastik Ögeler ve Plastik Sanatlar
Kollektif, Çev. Balır, K. N., Sanatın Temelleri Teori ve Uygulama
Özel, A., Sanat Eğitimi ve Tasarımda Temel Değerler
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri 0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri 0
Destek Dersleri 0
Ek Dersler 0
Kategori 0
Mesleki Seçmeli Dersler 0
Temel Meslek Dersleri 0
Uygulama Dersleri 0
Uzmanlık / Alan Dersleri 0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 6 14 84
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 17 1 17
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 15 1 15
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 6 1 6
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 6 1 6
Toplam İş Yükü (Saat) 128
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Siyah-Gri-Beyaz Koyu-Orta-Açık 3’lü Valör 9’lu Valör
2 3 küp üzerine farklı kaynaklardan ışık düşürmek yoluyla açık-koyu çalışması.
3 3 küp üzerine farklı kaynaklardan ışık düşürmek yoluyla açık-koyu çalışması.
4 Bir yüzeyde büyük-küçük, sık-seyrek, uzak-yakın vb. küplerle, dinamik-statik, simetrik-asimetrik kompozisyonlar oluşturmak.
5 Bir yüzeyde büyük-küçük, sık-seyrek, uzak-yakın vb. küplerle, dinamik-statik, simetrik-asimetrik kompozisyonlar oluşturmak.
6 Bir yüzeyde büyük-küçük, sık-seyrek, uzak-yakın vb. küplerle, dinamik-statik, simetrik-asimetrik kompozisyonlar oluşturmak.
7 Diğer haftalık çalışmalar benzeri bir çalışma yapılacaktır. Ara sınava kadar yapılan tüm çalışmalar değerlendirilecektir.
8 İki farklı malzeme ve dokuda objeyle etüd (demir, tahta, kumaş, organik elemanlar, vb.) (Ara Sınav)
9 İki farklı malzeme ve dokuda objeyle etüd (demir, tahta, kumaş, organik elemanlar, vb.)
10 Obje analizi (Girift bir obje, mekanik oluşumlar vs.)
11 Obje analizi (Girift bir obje, mekanik oluşumlar vs.)
12 (Yabancılaştırma) Bir objenin 6 aşamada farklılaştırılması.
13 5x5 cm’lik bir ayrıntının özünden farklılaşarak yeni bir kompozisyona tamamlanması.
14 Diğer haftalık çalışmalar gibi veya daha kapsamlı bir çalışma yapılacaktır. Tüm dönem içinde yapılan işler ile birlikte genel bir değerlendirme yapılacaktır.
Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sanatsal malzemeleri kullanabilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme bilgisini ve becerisini geliştirir.
Sanat Kültürü ve Sanatsal Eleştiri konularında bilgiye sahiptir.
Kendi çalışmalarını sorgular, estetik farkındalığa sahiptir.
Mesleki özgüvenle, çalışmalarını toplumu anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir.
ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Sanatsal malzemeleri kullanabilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. - - - - - - - - - - - - - - -
Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme bilgisini ve becerisini geliştirir. - - - - - - - - - - - - - - -
Sanat Kültürü ve Sanatsal Eleştiri konularında bilgiye sahiptir. - - - - - - - - - - - - - - -
Kendi çalışmalarını sorgular, estetik farkındalığa sahiptir. - - - - - - - - - - - - - - -
Mesleki özgüvenle, çalışmalarını toplumu anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. - - - - - - - - - - - - - - -