| BİLGİ -Kuramsal, Olgusal | Program Çıktıları | |||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ||
| Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||||||||||||
| BECERİLER -Bilişsel, Uygulamalı | Program Çıktıları | |||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ||
| Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | ||||||||||||||||
| Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | ||||||||||||||||
| YETKİNLİKLER -Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Program Çıktıları | |||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ||
| Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | ||||||||||||||||
| Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | ||||||||||||||||
| Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | ||||||||||||||||
| YETKİNLİKLER -Öğrenme Yetkinliği | Program Çıktıları | |||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ||
| Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | ||||||||||||||||
| Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | ||||||||||||||||
| Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | ||||||||||||||||
| YETKİNLİKLER -İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Program Çıktıları | |||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ||
| Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | ||||||||||||||||
| Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | ||||||||||||||||
| Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | ||||||||||||||||
| Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | ||||||||||||||||
| Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||||||||||||
| YETKİNLİKLER -Alana Özgü Yetkinlik | Program Çıktıları | |||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ||
| Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | ||||||||||||||||
| Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | ||||||||||||||||
| BİLGİ -Kuramsal, Olgusal | Program Çıktıları | |||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ||
| 1-Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir. (6. Düzey Lisans-Akademik) | ||||||||||||||||
| 2-İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir. (6. Düzey Lisans-Akademik) | ||||||||||||||||
| 3-Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir. (6. Düzey Lisans-Akademik) | ||||||||||||||||
| 4-Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir. (6. Düzey Lisans-Akademik) | ||||||||||||||||
| 5-İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. (6. Düzey Lisans-Akademik) | ||||||||||||||||
| 6-İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. (6. Düzey Lisans-Akademik) | ||||||||||||||||
| 7-Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. (6. Düzey Lisans-Akademik) | ||||||||||||||||
| 8-Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. (6. Düzey Lisans-Akademik) | ||||||||||||||||
| 9-Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. (6. Düzey Lisans-Akademik) | ||||||||||||||||
| BECERİLER -Bilişsel, Uygulamalı | Program Çıktıları | |||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ||
| 1-Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar. (6. Düzey Lisans-Akademik) | ||||||||||||||||
| 2-İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. (6. Düzey Lisans-Akademik) | ||||||||||||||||
| 3-İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir. (6. Düzey Lisans-Akademik) | ||||||||||||||||
| 4-Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. (6. Düzey Lisans-Akademik) | ||||||||||||||||
| 5-Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. (6. Düzey Lisans-Akademik) | ||||||||||||||||
| 6-Duyusal algıyı somutlaştırır. (6. Düzey Lisans-Akademik) | ||||||||||||||||
| YETKİNLİKLER -Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Program Çıktıları | |||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ||
| 1-Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. (6. Düzey Lisans-Akademik) | ||||||||||||||||
| 2-Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır. (6. Düzey Lisans-Akademik) | ||||||||||||||||
| 3-Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. (6. Düzey Lisans-Akademik) | ||||||||||||||||
| YETKİNLİKLER -Öğrenme Yetkinliği | Program Çıktıları | |||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ||
| 1-Kendi çalışmalarını sorgular. (6. Düzey Lisans-Akademik) | ||||||||||||||||
| 2-Çözümleyici ve eleştirel düşünür. (6. Düzey Lisans-Akademik) | ||||||||||||||||
| 3-Yaşam boyu öğrenme kavramını özümser. (6. Düzey Lisans-Akademik) | ||||||||||||||||
| YETKİNLİKLER -İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Program Çıktıları | |||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ||
| 1-Hedef kitlesini tanımlayarak alanı ile ilgili çalışmaları paylaşır. (6. Düzey Lisans-Akademik) | ||||||||||||||||
| 2-Çalışmalarını topluma anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. (6. Düzey Lisans-Akademik) | ||||||||||||||||
| 3-Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. (6. Düzey Lisans-Akademik) | ||||||||||||||||
| 4-Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). (6. Düzey Lisans-Akademik) | ||||||||||||||||
| 5-Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. (6. Düzey Lisans-Akademik) | ||||||||||||||||
| YETKİNLİKLER -Alana Özgü Yetkinlik | Program Çıktıları | |||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ||
| 1-Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. (6. Düzey Lisans-Akademik) | ||||||||||||||||
| 2-Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. (6. Düzey Lisans-Akademik) | ||||||||||||||||
| 3-Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. (6. Düzey Lisans-Akademik) | ||||||||||||||||
| 4-Estetik farkındalığa sahiptir. (6. Düzey Lisans-Akademik) | ||||||||||||||||