| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Genel Sanat Tarihi I | SCT105 | 1 | 2 + 0 | 2,0 |
| Birim Bölüm | SERAMİK VE CAM |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Hakan KARŞIYAKA (Yıl: 2021 - 2022) |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Hakan KARŞIYAKA |
| Amaç |
Prehistorik dönemden başlayarak Roma döneminin sonuna kadar sanatın Asya ve Avrupa´daki uygarlıklara etkisi anlatılacaktır. |
| Ders İçeriği |
Prehistorik dönem Asya ve Avrupa uygarlıkları ve sanatı, ilk çağda Anadolu sanatı, Önasya uygarlıkları ve sanatı, Anadolu´da Yunan ve Roma sanatı. |
| Ders Kaynakları |
Boardman, J.(2005). Yunan Sanatı, (Çev. Y. İlseven), Homer Kitabevi, İstanbul.
Arseven, Celal Esat; (1983). Sanat Ansiklopedisi, (Beş cilt),İstanbul,(5. basım) Sözen, Metin-Tanyeli, Uğur; (1992),Sanat Kavram ve Terimleri Bazin, G.(1998). Sanat Tarihi, Sosyal Yayınları, İstanbul Gombrich, E. H. (1980). Sanatın Öyküsü, (Çev. Bedrettin Cömert),İstanbul |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 40 |
| Toplam | 40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %60 |
| Toplam | %60 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
30
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
70
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 1 | 2 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 60 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,35 | |||
| AKTS | 2,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Sanat tarihine giriş ve tanımlar | |
| 2 | Sanat tarihine giriş yöntem ve kaynaklar | |
| 3 | Tarih öncesi dönemlerde sanat ve din ilişkisi | |
| 4 | Mezopotamya sanatı | |
| 5 | Mısır Sanatı | |
| 6 | Hitit ve Frig Sanatı | |
| 7 | Lidya ve Likya sanatı | |
| 8 | Urartu Sanatı | |
| 9 | Antik çağda Yunan Sanatı | |
| 9 | Antik çağda Yunan Sanatı | |
| 11 | Roma sanatı | |
| 12 | Roma Resim sanatı | |
| 13 | Roma Heykel Sanatı | |
| 14 | Final Sınavı |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Tarih öncesi çağlarda Anadolu kültür ve sanatını değerlendirir | |||
| Erken dönem uygarlıklarını tanır | |||
| Çağdaş kültürlerin eserlerini analiz eder | |||
| Sanatın ortaya çıkış sürecini kronolojik olarak yorumlar | |||
| Erken dönem uygarlıklarının sanata yansımalarını ifade eder |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sanatın ortaya çıkış sürecini kronolojik olarak yorumlar | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |