| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| 3 Boyutlu Biçimlendirme Tasarımı I | SCT107 | 1 | 2 + 2 | 4,0 | 
| Birim Bölüm | SERAMİK VE CAM | 
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe | 
| Dersin Verilişi | Yüz yüze. | 
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Elif GÜNDÜZ | 
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Elif GÜNDÜZ | 
| Amaç | Seramik malzemesinin üç boyutlu biçimlendirmedeki plastik olanaklarını öğretmeyi amaçlar. | 
| Ders İçeriği | Biçimlendirme ve sonuçlandırma hakkında bilgi veren konuları içerir. | 
| Ders Kaynakları | Seramik Seramik Dekorlar ve Uygulama Teknikleri | 
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Ara Sınav 1 | 40 | 
| Toplam | 40 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Dönem Sonu Uygulaması | %60 | 
| Toplam | %60 | 
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 | 
| Toplam | %100 | 
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) | 
| 
                                                        Aktarılabilir Beceri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Destek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Ek Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Kategori
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Mesleki Seçmeli Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Temel Meslek Dersleri
                                                     | 
                                                            80
                                                         | 
| 
                                                        Uygulama Dersleri
                                                     | 
                                                            20
                                                         | 
| 
                                                        Uzmanlık / Alan Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) | 
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 | 
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 | 
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 | 
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 14 | 28 | 
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 | 
| Final | Final | 2 | 1 | 2 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 116 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,55 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu | 
|---|---|---|
| 1 | Seramik malzemesinin plastik olanakları | Tartışmalı Ders | 
| 1 | Seramik malzemesinin plastik olanakları | Tartışmalı Ders | 
| 3 | Seramik malzeme ile biçimlendirme teknikleri | |
| 4 | Seramik elle şekillendirme yöntemi | Laboratuar | 
| 4 | Seramik elle şekillendirme yöntemi | Laboratuar | 
| 6 | Seramik plaka açma yöntemi | Laboratuar | 
| 7 | Seramik boyaları ve sırlarının biçime olan katkısı | Laboratuar | 
| 8 | VİZE: Seramik çamurlarının farkları ve yöntemleri | Laboratuar | 
| 9 | Seramikte rötuş uygulaması | |
| 10 | Seramik Pişirimi | Laboratuar | 
| 11 | Seramik malzemenin onarılması ve hataların düzeltilmesi | |
| 12 | Sırlama ve Sırlı Pişirim | Laboratuar | 
| 13 | Sırlama ve sırlı pişirim | Laboratuar | 
| 14 | Eserlerin değerlendirilmesi | 
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti | 
| Verilen konuya göre eskiz taslağı hazırlayabilecektir. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | 
| Şekillendirmede kullanılan çamur çeşitlerini tanıyabilecektir. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | 
| Ürünün özellikleri ve uygulama gereksinimleri belirlenecektir. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | 
| Kaba taslağı şekillendirmek için kullanılan yönteme göre hazırlanır. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | 
| Tasarım uygulanacaktır. | Ödev / Proje | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | 
| DERS ÖĞRENME ÇIKTISI | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Verilen konuya göre eskiz taslağı hazırlayabilecektir. | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3; | 
| Şekillendirmede kullanılan çamur çeşitlerini tanıyabilecektir. | 5 | 3 | 4 | 4 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 4 | 3 | 2 | 5 | 3 | 1; | 
| Ürünün özellikleri ve uygulama gereksinimleri belirlenecektir. | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3; | 
| Kaba taslağı şekillendirmek için kullanılan yönteme göre hazırlanır. | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3; | 
| Tasarım uygulanacaktır. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3; | 
| Ortalama Değer | 5 | 4,4 | 4,8 | 3,4 | 3,6 | 4 | 3,6 | 3,8 | 3,2 | 4,8 | 4,6 | 2,8 | 5 | 3,8 | 2,6 | 
