• Anasayfa
  • SCT107 3 Boyutlu Biçimlendirme Tasarımı I (2021 - 2022 / 1. Yarıyıl)
  • EN
SCT107 - 3 Boyutlu Biçimlendirme Tasarımı I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
3 Boyutlu Biçimlendirme Tasarımı I SCT107 1 2 + 2 4,0 Pdf
Birim Bölüm
SERAMİK VE CAM
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi ÖRGÜN
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Mine POYRAZ
Ders Veren Arş. Gör. Elif GÜNDÜZ
Amaç

Seramik malzemesinin üç boyutlu biçimlendirmedeki plastik olanaklarını öğretmeyi amaçlar.

Ders İçeriği

Biçimlendirme ve sonuçlandırma hakkında bilgi veren konuları içerir.

Ders Kaynakları Seramik Yapıyoruz,Sevim,ÇİZER,Karakalem Yayıncılık
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri 0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri 0
Destek Dersleri 0
Ek Dersler 0
Kategori 0
Mesleki Seçmeli Dersler 0
Temel Meslek Dersleri 0
Uygulama Dersleri 0
Uzmanlık / Alan Dersleri 0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 14 28
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Final Final 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 116
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,55
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Seramik malzemesinin plastik olanakları
2 Seramik malzemesinin plastik olanakları
3 Seramik malzeme ile biçimlendirme teknikleri
4 Seramik elle şekillendirme yöntemi
5 Seramik elle şekillendirme yöntemi
6 Seramik plaka açma yöntemi
7 Seramik boyaları ve sırlarının biçime olan katkısı
8 Seramik çamurlarının farkları ve yöntemleri VİZE
9 Seramikte rötuş uygulaması
10 Seramik Pişirimi
11 Seramik malzemenin onarılması ve hataların düzeltilmesi
12 Sırlama ve Sırlı Pişirim
13 Sırlama ve sırlı pişirim
14 Eserlerin değerlendirilmesi
Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Verilen konuya göre eskiz taslağı hazırlayabilecektir.
Şekillendirmede kullanılan çamur çeşitlerini tanıyabilecektir.
Ürünün özellikleri ve uygulama gereksinimleri belirlenecektir.
Kaba taslağı şekillendirmek için kullanılan yönteme göre hazırlanır.
Tasarım uygulanacaktır.
ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Verilen konuya göre eskiz taslağı hazırlayabilecektir. - - - - - - - - - - - - - - -
Şekillendirmede kullanılan çamur çeşitlerini tanıyabilecektir. - - - - - - - - - - - - - - -
Ürünün özellikleri ve uygulama gereksinimleri belirlenecektir. - - - - - - - - - - - - - - -
Kaba taslağı şekillendirmek için kullanılan yönteme göre hazırlanır. - - - - - - - - - - - - - - -
Tasarım uygulanacaktır. - - - - - - - - - - - - - - -