• Anasayfa
  • SCT112 Seramik ve Cam Kimyası (2021 - 2022 / 2. Yarıyıl)
  • EN
SCT112 - Seramik ve Cam Kimyası
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Seramik ve Cam Kimyası SCT112 2 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
SERAMİK VE CAM
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze.
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Leyla KUBAT
Ders Veren
Amaç

Seramik ve Cam Tasarımı öğrencilerine temel kimya kavramlarını öğretmek. Seramik ve cam malzemesinin temel özelliklerini hammaddelerini, teknolojisini ve biçimlendirme olanaklarına olan etkisini öğretmek.

Ders İçeriği

Seramik kimyası ve teknolojisi hakkında bilgi veren konuları içerir.

Ders Kaynakları Doç.Dr. ARCASOY Ateş, Seramik Teknolojisi, Marmara Üniversitesi Yayını No: 457, İstanbui, 1983
DOĞAN Şaduman, Açıklamalı Seramik Teknolojisi, Gama Reklam, 1. Baskı, İstanbul, 1985
FRASER, Harry, Seramik Hataları ve Çözüm Yöntemleri
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri 0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri 0
Destek Dersleri 0
Ek Dersler 0
Kategori 0
Mesleki Seçmeli Dersler 0
Temel Meslek Dersleri 0
Uygulama Dersleri 0
Uzmanlık / Alan Dersleri 0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 2 4 8
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 52
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,04
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Seramik ve camın tanımı, özellikleri
2 Özlü seramik hammaddeleri; kil ve kaolinler; oluşumları ve özellikleri.
3 Özsüz seramik hammaddeleri; feldspatlar, quartz, kalker bileşikleri, magnezit, dolomit ve diğerleri.
4 Seramik Hammaddelerinin Tanımlanması
5 Seramik Hammaddelerinin Tanımlanması
6 Feldspat, kuartz, mermer ve dolomitin kil ve kaolinlerin özelliklerine etkisi
7 Ara Sınav
8 Çamur hazırlamadaki genel aşamalar, doğal çamur hazırlama yöntemleri.
9 Endüstriyel çamur hazırlama yöntemleri.
10 Seramik çamurlarının hazırlanmasında kullanılan makinalar.
11 Seramik çamurunun şekillendirilme yöntemleri.
12 Seramikte kurutma prosesi
13 Seramikte kurutma prosesi
14 Dönem sonu sınavı ve değerlendirme
Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Seramik hammaddelerini tanır.
Seramik ve cam malzemelerinin temel özelliklerini öğrenir.
Seramik teknolojisinin biçimlendirme olanaklarına olan etkisini öğrenir.
Seramik teknolojisini öğrenir.
Seramik ve cam malzemesinin farklılıklarını ve benzerliklerini öğrenir.
ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Seramik hammaddelerini tanır. - - - - - - - - - - - - - - -
Seramik ve cam malzemelerinin temel özelliklerini öğrenir. - - - - - - - - - - - - - - -
Seramik teknolojisinin biçimlendirme olanaklarına olan etkisini öğrenir. - - - - - - - - - - - - - - -
Seramik teknolojisini öğrenir. - - - - - - - - - - - - - - -
Seramik ve cam malzemesinin farklılıklarını ve benzerliklerini öğrenir. - - - - - - - - - - - - - - -