• Anasayfa
  • SCT205 Seramik ve Cam Teknolojisi I (2020 - 2021 / 3. Yarıyıl)
  • EN
SCT205 - Seramik ve Cam Teknolojisi I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Seramik ve Cam Teknolojisi I SCT205 3 2 + 3 5,0 Pdf
Birim Bölüm
SERAMİK VE CAM
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Leyla KUBAT
Ders Veren Doç. Dr. Leyla KUBAT
Amaç

Öğrencinin çamur hazırlaya bilmesi için gerekli olan tüm bilgileri öğrenmesi ve konuyla ilgili araştırma çalışmalarına dayalı uygulamaların yapılması amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Seramiğin tanımı, Seramik ürünlerin özellikleri, Özlü seramik hammaddeleri: kil ve kaolinler: oluşumları ve özellikleri,Özsüz seramik hammaddeleri; feldspatlar, quartz, kalker bileşikleri, magnezit, dolomit ve diğerleri, Kil ve kaolinlere uygulanan deneyler,Feldspat ve kuartsa uygulanan deneyler,Feldspat, kuartz, mermer ve dolomitin kil ve kaolinlerin özelliklerine etkisi, Çamur hazırlamadaki genel aşamalar, doğal çamur hazırlama yöntemleri,Endüstriyel çamur hazırlama yöntemleri, Seramik çamurlarının hazırlanmasında kullanılan makinalar,Seramik çamurunun şekillendirilme yöntemleri ve uygulanan testler,Seramikte kurutma prosesi bilgilerinin öğrenilmesi

Ders Kaynakları Seramik Teknolojisi, Ateş Arcasoy, Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi yayınları, Ankara, 1893
Açıldığı Öğretim Yılı 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri 0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri 0
Destek Dersleri 0
Ek Dersler 0
Kategori 0
Mesleki Seçmeli Dersler 0
Temel Meslek Dersleri 0
Uygulama Dersleri 0
Uzmanlık / Alan Dersleri 0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 5 25
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 3 1 3
Dinleme ve anlamlandırma Ders 5 14 70
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 4 1 4
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 4 1 4
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 22 1 22
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 132
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,18
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Seramiğin tanımı, Seramik ürünlerin özellikleri.
2 Özlü seramik hammaddeleri; kil ve kaolinler; oluşumları ve özellikleri.
3 Özsüz seramik hammaddeleri; feldspatlar, quartz, kalker bileşikleri, magnezit, dolomit ve diğerleri.
4 Kil ve kaolinlere uygulanan deneyler.
5 Feldspat ve kuartsa uygulanan deneyler.
6 Feldspat ve kuartsa uygulanan deneyler.
7 Ara Sınav
8 Feldspat, kuartz, mermer ve dolomitin kil ve kaolinlerin özelliklerine etkisi.
9 Çamur hazırlamadaki genel aşamalar, doğal çamur hazırlama yöntemleri.
10 Endüstriyel çamur hazırlama yöntemleri.
11 Seramik çamurlarının hazırlanmasında kullanılan makinalar.
12 Seramik çamurunun şekillendirilme yöntemleri.
13 Seramikte kurutma ve pişirme prosesi.
14 Final Sınavı
Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Seramik ürünlerinin çeşitlerini ve şekillendirme yöntemlerininin neler olduğunu tanıyabilecektir. Gözenekli ve gözeneksiz seramik ürünleri tanır. Seramik çamurlarında kullanılan hammaddeleri ve şekillendirme yöntemlerini tanır. Seramik bünyesinde kullanılan hammaddelerin oluşturduğu karışımlara farklı fiziksel testler uygulayabilecektir. Özlü seramik hammaddesine özsüz seramik hammaddesi ilavesi ile oluşan karışmlara fiziksel testler uygular. Seramik bünyesinde ve sırlarında kullanılan hammaddelerin pişirim sonucunda oluşan değişimleri tanımlar. Yaptığı araştırmayı değerlendirebilecektir. Yaptığı araştırmayı rapor eder.
ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Seramik ürünlerinin çeşitlerini ve şekillendirme yöntemlerininin neler olduğunu tanıyabilecektir. Gözenekli ve gözeneksiz seramik ürünleri tanır. Seramik çamurlarında kullanılan hammaddeleri ve şekillendirme yöntemlerini tanır. Seramik bünyesinde kullanılan hammaddelerin oluşturduğu karışımlara farklı fiziksel testler uygulayabilecektir. Özlü seramik hammaddesine özsüz seramik hammaddesi ilavesi ile oluşan karışmlara fiziksel testler uygular. Seramik bünyesinde ve sırlarında kullanılan hammaddelerin pişirim sonucunda oluşan değişimleri tanımlar. Yaptığı araştırmayı değerlendirebilecektir. Yaptığı araştırmayı rapor eder. - - - - - - - - - - - - - - -