• Anasayfa
  • SCT206 Seramik ve Cam Teknolojisi II (2020 - 2021 / 4. Yarıyıl)
  • EN
SCT206 - Seramik ve Cam Teknolojisi II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Seramik ve Cam Teknolojisi II SCT206 4 2 + 3 5,0 Pdf
Birim Bölüm
SERAMİK VE CAM
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze.
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Leyla KUBAT
Ders Veren Doç. Dr. Leyla KUBAT
Amaç

Seçilen bünye konusunda yapılacak teorik araştırma ve uygulama çalışmaları amaçlanmaktadır. Seçilen bünye konusuna bağlı olarak literatür araştırması, teorik alt yapının hazırlanarak uygulamaların yapılmasını kapsamaktadır.

Ders İçeriği

Seçilen bünye konusunda yapılacak teorik araştırma ve uygulama çalışmalarının içerir.

Ders Kaynakları Seramik Teknolojisi, Ateş Arcasoy, Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi yayınları, Ankara, 1893
Açıldığı Öğretim Yılı 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri 0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri 0
Destek Dersleri 0
Ek Dersler 0
Kategori 0
Mesleki Seçmeli Dersler 0
Temel Meslek Dersleri 0
Uygulama Dersleri 0
Uzmanlık / Alan Dersleri 0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 4 3 12
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 2 2
Dinleme ve anlamlandırma Ders 5 14 70
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 128
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Seramik çamur çeşitleri, özellikleri, sıcaklık ilişkileri
2 Seramik çamurlarının formülsel anlatımı
3 Seramik bünyelerinde kullanılan hammaddelerin özellikleri
4 Seramik bünyeleri oluşturan hammaddelerin bünyeye etkisi
5 Üçlü bünye sistemleri
6 Bünyede genleşme, kızdırma kaybı hesaplanması.
7 Arasınav
8 Seramik bünyelere uygulanan testler ve seramik hataları
9 Pişirmenin tanımı ve pişirme sırasında meydana gelen reaksiyonlar
10 Farklı fırın tipleri ve pişirme türleri
11 Laboratuvar uygulamaları
12 Laboratuvar Uygulamaları
13 Laboratuvar Uygulamaları
14 Dönem sonu sınavı ve değerlendirme
Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Yaptığı araştırmayı değerlendirerek bir rapor sunar.
Çamur renklendirilmesinde kullanılan renklendirici oksitleri ve seramik boyalarını pişirim sonundaki verdiği etkiler ile saptayabilir.
Çamur reçetelerinin Seger formüllerinin çözümlemelerini yapar ve çamur bünyesinde kullanılan hammaddelerin ham haldeki ve sonucundaki özelliklerini tanır.
Çamur renklendirmesinde kullanılan oksitleri ve boyaları farklı ve artan oranlarda çamur içine ilave ederek renkli çamurları uygular.
Farklı hammaddelerin çamur içinde pişirim sonundaki verdiği etkileri tanımlar ve çamur reçetelerinin tartımını, öğütülmesini ve uygulanmasını yapar.
ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Yaptığı araştırmayı değerlendirerek bir rapor sunar. - - - - - - - - - - - - - - -
Çamur renklendirilmesinde kullanılan renklendirici oksitleri ve seramik boyalarını pişirim sonundaki verdiği etkiler ile saptayabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Çamur reçetelerinin Seger formüllerinin çözümlemelerini yapar ve çamur bünyesinde kullanılan hammaddelerin ham haldeki ve sonucundaki özelliklerini tanır. - - - - - - - - - - - - - - -
Çamur renklendirmesinde kullanılan oksitleri ve boyaları farklı ve artan oranlarda çamur içine ilave ederek renkli çamurları uygular. - - - - - - - - - - - - - - -
Farklı hammaddelerin çamur içinde pişirim sonundaki verdiği etkileri tanımlar ve çamur reçetelerinin tartımını, öğütülmesini ve uygulanmasını yapar. - - - - - - - - - - - - - - -