| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Seramik ve Cam Teknolojisi II | SCT206 | 4 | 2 + 3 | 5,0 |
| Birim Bölüm | SERAMİK VE CAM |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze. |
| EBS Koordinatörü | |
| Ders Veren | Doç. Leyla KUBAT |
| Amaç |
Seçilen bünye konusunda yapılacak teorik araştırma ve uygulama çalışmaları amaçlanmaktadır. Seçilen bünye konusuna bağlı olarak literatür araştırması, teorik alt yapının hazırlanarak uygulamaların yapılmasını kapsamaktadır. |
| Ders İçeriği |
Seçilen bünye konusunda yapılacak teorik araştırma ve uygulama çalışmalarının içerir. |
| Ders Kaynakları |
Seramik Teknolojisi, Ateş Arcasoy, Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi yayınları, Ankara, 1893
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 40 |
| Toplam | 40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %60 |
| Toplam | %60 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 5 | 14 | 70 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 2 | 2 |
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 4 | 3 | 12 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Seramik çamur çeşitleri, özellikleri, sıcaklık ilişkileri | |
| 2 | Seramik çamurlarının formülsel anlatımı | |
| 3 | Seramik bünyelerinde kullanılan hammaddelerin özellikleri | |
| 4 | Seramik bünyeleri oluşturan hammaddelerin bünyeye etkisi | |
| 5 | Üçlü bünye sistemleri | |
| 6 | Bünyede genleşme, kızdırma kaybı hesaplanması. | |
| 7 | Arasınav | |
| 8 | Seramik bünyelere uygulanan testler ve seramik hataları | |
| 9 | Pişirmenin tanımı ve pişirme sırasında meydana gelen reaksiyonlar | |
| 10 | Farklı fırın tipleri ve pişirme türleri | |
| 11 | Laboratuvar uygulamaları | |
| 13 | Laboratuvar Uygulamaları | |
| 13 | Laboratuvar Uygulamaları | |
| 14 | Dönem sonu sınavı ve değerlendirme |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Yaptığı araştırmayı değerlendirerek bir rapor sunar. | |||
| Çamur renklendirilmesinde kullanılan renklendirici oksitleri ve seramik boyalarını pişirim sonundaki verdiği etkiler ile saptayabilir. | |||
| Çamur reçetelerinin Seger formüllerinin çözümlemelerini yapar ve çamur bünyesinde kullanılan hammaddelerin ham haldeki ve sonucundaki özelliklerini tanır. | |||
| Çamur renklendirmesinde kullanılan oksitleri ve boyaları farklı ve artan oranlarda çamur içine ilave ederek renkli çamurları uygular. | |||
| Farklı hammaddelerin çamur içinde pişirim sonundaki verdiği etkileri tanımlar ve çamur reçetelerinin tartımını, öğütülmesini ve uygulanmasını yapar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Yaptığı araştırmayı değerlendirerek bir rapor sunar. | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | ;
| Çamur renklendirilmesinde kullanılan renklendirici oksitleri ve seramik boyalarını pişirim sonundaki verdiği etkiler ile saptayabilir. | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | ;
| Çamur reçetelerinin Seger formüllerinin çözümlemelerini yapar ve çamur bünyesinde kullanılan hammaddelerin ham haldeki ve sonucundaki özelliklerini tanır. | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | ;
| Çamur renklendirmesinde kullanılan oksitleri ve boyaları farklı ve artan oranlarda çamur içine ilave ederek renkli çamurları uygular. | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | ;
| Farklı hammaddelerin çamur içinde pişirim sonundaki verdiği etkileri tanımlar ve çamur reçetelerinin tartımını, öğütülmesini ve uygulanmasını yapar. | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | ;
| Ortalama Değer | 3,4 | 4 | 4,4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4,2 | 4,6 | 4,4 | 4,8 | 3,4 | 4,4 | 4,6 | 3,4 |