| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Yüzeysel Tasarım II | SCT208 | 4 | 2 + 2 | 4,0 |
| Birim Bölüm | SERAMİK VE CAM |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | |
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Elif GÜNDÜZ |
| Amaç |
Yüzeysel Tasarım 1 profesyonel anlamda duvar panolarını kapsayan bu ders öğrenciyi gelecekteki çalışmalara hazırlamayı amaçlar. |
| Ders İçeriği |
Ders, form ve fon ilişkileri kapsamında farklı malzemelerle yüzey değerlendirme tekniklerini kapsar. |
| Ders Kaynakları |
Görsel Tasarım Öğe ve İlkeleri
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 40 |
| Toplam | 40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %60 |
| Toplam | %60 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 14 | 28 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Final | Final | 3 | 1 | 3 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 103 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,04 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Yüzey Biçim Iliskileri, Form-Fon Iliskileri, Formun Tanimi,Fonun Tanimi | Ders |
| 2 | Form-Fon Iliskileri, Karenin Tanimi ve Kompozisyon | |
| 2 | Form-Fon Iliskileri, Karenin Tanimi ve Kompozisyon | |
| 4 | Form-Fon Iliskileri Dairenin Tanimi ve Kompozisyon Içindeki Etkisi | |
| 5 | Form-Fon Iliskileri Elemanter Sistem Ile Yüzeyin Düzenlenmesi | |
| 6 | Form-Fon Iliskileri,Ritm Ve Tekrar | Ders Laboratuar |
| 7 | Form-Fon Iliskileri Etüde Bagli Tasarim Kurallari | |
| 8 | Form-Fon Iliskileri, Isik-gölge ve renk çalışmaları | Ders Laboratuar |
| 9 | Form-Fon Iliskileri, Zitlik ve Tasarima Etkisi, | |
| 10 | Form-Fon Iliskileri, Zitlik ve Denge | |
| 13 | Form-Fon Iliskileri, Tasarim | Ders Laboratuar |
| 13 | Form-Fon Iliskileri, Tasarim | Ders Laboratuar |
| 13 | Form-Fon Iliskileri, Tasarim | Ders Laboratuar |
| 14 | Form-Fon Iliskileri, Degerlendirme |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Verilen konuya bağlı yaratıcı ve özgün çözümler geliştirir. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Tasarımlarını seramik malzeme ile şekillendirebilecektir. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Tasarımlarını oluştururken kullandığı özgün fikir ve çözümleri savunabilecektir. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Kompozisyon ilkelerini, nesne ve kavrama bağlı yeni düzenlemelerde kullanabilecekt | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Verilen konuya bağlı yaratıcı ve özgün çözümler geliştirir. | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | ;
| Tasarımlarını seramik malzeme ile şekillendirebilecektir. | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | ;
| Tasarımlarını oluştururken kullandığı özgün fikir ve çözümleri savunabilecektir. | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | ;
| Kompozisyon ilkelerini, nesne ve kavrama bağlı yeni düzenlemelerde kullanabilecekt | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4,5 | 3,25 | 5 | 4,75 | 5 | 3,75 | 3,75 | 5 | 3 | 3,25 |