EN
  • Anasayfa
  • SCT212 3 Boyutlu Biçimlendirme Tasarımı IV (2020 - 2021 / 4. Yarıyıl)
  • EN
SCT212 - 3 Boyutlu Biçimlendirme Tasarımı IV
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
3 Boyutlu Biçimlendirme Tasarımı IV SCT212 4 2 + 3 5,0 Pdf
Birim Bölüm
SERAMİK VE CAM
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
EBS Koordinatörü
Ders Veren Doç. Mine POYRAZ
Amaç

Serbest seramik alanında tasarım ve uygulama yöntemlerini kullanabilmeyi ve Uyguladığı Tasarımları 2 veya 3 boyutlu olarak çözümleye bilmesi amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Tasarımları 2 veya 3 boyutlu olarak çözümleyerek, Serbest seramik tasarımı alanında bilgilenerek, bilgilerini sunuma dönüştürüp, paylaşabilmeyi içerir. Serbest seramik tasarımı alanında çalışan yerli ve yabancı seramik tasarım ve sanatçılarını araştırarak, gelişmini sağlamayı içerir.

Ders Kaynakları Seramik Temel Sanat Eğitimi 2, Ayşegül Türedi Özen Anadolu Üniversitesi Yayınları Eskişehir, 2002 Contemporary Ceramics, Peterson, Susan, Watson-Guptill Pub., New York, 2000
Açıldığı Öğretim Yılı 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 12 60
Dinleme ve anlamlandırma Ders 5 14 70
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 2 1 2
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 134
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,25
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Soyut özgün form çalışması.
2 Konunun araştırılması ve eskiz çalışması.
3 Tasarım ve tasarımların değerlendirilmesi.
3 Tasarım ve tasarımların değerlendirilmesi.
5 Maket çalışması
6 Tasarım uygulamasının yapılmaya başlanması
7 Arasınav
8 Tasarım uygulamasının yapılması
9 Uygulamaların rötüşlenmesi
10 Uygulamaların kurutulması
11 Biskui ve sırlı pişirim.
12 Biskui ve sırlı pişirim
13 Düzenleme çalışması.
14 Uygulamaların değerlendirilmesi.
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Serbest seramik tasarımı alanında çalışan yerli ve yabancı seramik tasarım ve sanatçılarını araştırır.
Uyguladığı Tasarımları 2 veya 3 boyutlu olarak çözümler. Serbest seramik tasarımı alanında bilgilenerek, bilgilerini sunuma dönüştürüp, paylaşabilecektir.
Yaptığı araştırmaları sunuma hazırlar. Hazırlığı yapılan sunumu, seminer şeklinde katılımcılarla paylaşır.
Serbest seramik sanatı alanında tasarım ve uygulama yöntemlerini kullanabilecektir. Serbest seramik alanında tasarım uygular.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Serbest seramik tasarımı alanında çalışan yerli ve yabancı seramik tasarım ve sanatçılarını araştırır. 4 3 4 3 4 3 4 5 4 4 3 4 4 3 4
Uyguladığı Tasarımları 2 veya 3 boyutlu olarak çözümler. Serbest seramik tasarımı alanında bilgilenerek, bilgilerini sunuma dönüştürüp, paylaşabilecektir. 4 5 3 4 3 4 5 3 4 4 5 4 5 4 3
Yaptığı araştırmaları sunuma hazırlar. Hazırlığı yapılan sunumu, seminer şeklinde katılımcılarla paylaşır. 3 4 3 4 5 4 4 3 4 3 4 4 3 4 3
Serbest seramik sanatı alanında tasarım ve uygulama yöntemlerini kullanabilecektir. Serbest seramik alanında tasarım uygular. 4 4 5 4 4 5 4 3 4 5 4 4 5 4 5