| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Dekor Uygulamaları I | SCT307 | 5 | 2 + 2 | 3,0 |
| Birim Bölüm | SERAMİK VE CAM |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. |
| EBS Koordinatörü | |
| Ders Veren | Doç. Mine POYRAZ |
| Amaç |
Sanat ve Endüstriyel seramik üretiminde kullanılan, dekor tekniklerinim öğretilmesi. |
| Ders İçeriği |
Sır Üstü-Sır Altı tekniklerinin uygulanması. |
| Ders Kaynakları |
Seramik dekorlar ve Uygulama teknikleri,Sıdıka Sibel Sevim,Yorum Sanat,2007
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 40 |
| Toplam | 40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %60 |
| Toplam | %60 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
| Final | Final | 3 | 1 | 3 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 90 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,53 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | seramik dekorları hakkında genel bilgi | |
| 2 | sıraltı, sırüstü, sıriçi dekorları nın öğretilmesi ve tasarımların yapılması (Siyah-beyaz) | |
| 3 | dekor yöntemleri anlatımı ve tasarımlara devam edilmesi | |
| 4 | Tasarımların değerlendirilmesi | |
| 5 | Tasarımlarla ilgili denemelerin yapılması | |
| 6 | Duvar tabakları ile ilgili uygulamaya geçiş (900 C) | |
| 7 | Vize | |
| 7 | Uygulamaya devam edilmesi | |
| 10 | Pişirim işleminin yapılması | |
| 10 | Pişirim işleminin yapılması | |
| 11 | renkli çalışmaların başlangıcı ve konu ile ilgili tasarımların yapılması | |
| 12 | tasarımların değerlendirilmesi | |
| 13 | Renkli denemelerin yapılması ve uygulamaların başlangıcı | |
| 14 | uygulamaların tamamlanması ve pişirim işleminin yapılaması |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi | |||
| Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi | |||
| Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi | |||
| Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik uygulama becerisine sahip olma | |||
| Araştırma, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik uygulama becerisine sahip olma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Araştırma, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |