• Anasayfa
  • SCT307 Dekor Uygulamaları I (2019 - 2020 / 5. Yarıyıl)
  • EN
SCT307 - Dekor Uygulamaları I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Dekor Uygulamaları I SCT307 5 2 + 2 3,0 Pdf
Birim Bölüm
SERAMİK VE CAM
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Mine POYRAZ
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Mine POYRAZ
Amaç

Sanat ve Endüstriyel seramik üretiminde kullanılan, dekor tekniklerinim öğretilmesi.

Ders İçeriği

Sır Üstü-Sır Altı tekniklerinin uygulanması.

Ders Kaynakları Seramik dekorlar ve Uygulama teknikleri,Sıdıka Sibel Sevim,Yorum Sanat,2007
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri 0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri 0
Destek Dersleri 0
Ek Dersler 0
Kategori 0
Mesleki Seçmeli Dersler 0
Temel Meslek Dersleri 0
Uygulama Dersleri 0
Uzmanlık / Alan Dersleri 0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Final Final 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 90
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,53
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 seramik dekorları hakkında genel bilgi
2 sıraltı, sırüstü, sıriçi dekorları nın öğretilmesi ve tasarımların yapılması (Siyah-beyaz)
3 dekor yöntemleri anlatımı ve tasarımlara devam edilmesi
4 Tasarımların değerlendirilmesi
5 Tasarımlarla ilgili denemelerin yapılması
6 Duvar tabakları ile ilgili uygulamaya geçiş (900 C)
7 Uygulamaya devam edilmesi
8 Uygulamaya devam edilmesi
9 Pişirim işleminin yapılması
10 Pişirim işleminin yapılması
11 renkli çalışmaların başlangıcı ve konu ile ilgili tasarımların yapılması
12 tasarımların değerlendirilmesi
13 Renkli denemelerin yapılması ve uygulamaların başlangıçı
14 uygulamaların tamamlanması ve pişirim işleminin yapılaması
Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi
Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi
Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi
Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik uygulama becerisine sahip olma
Araştırma, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi
ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi - - - - - - - - - - - - - - -
Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi - - - - - - - - - - - - - - -
Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi - - - - - - - - - - - - - - -
Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik uygulama becerisine sahip olma - - - - - - - - - - - - - - -
Araştırma, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi - - - - - - - - - - - - - - -