| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Estetik | SCT304 | 6 | 2 + 0 | 2,0 |
| Birim Bölüm | SERAMİK VE CAM |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze, örgün |
| EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Dr. Fatih ÇİFTÇİ (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Tasarımda öz-biçim-işlevsel ilişkilerinin tanımı ve analitik temel çözümlerin yapılmasını öğretmeyi amaçlar. |
| Ders İçeriği |
Sanatta Estetik kavramı hakkında bilgi veren konuları içerir. |
| Ders Kaynakları |
Estetik, İsmail Tunalı, Remzi Kitabevi Croce’nin Estetiği, Bedrettin Cömert Estetik I – II – III , Georg Lukacs
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 8 | 1 | 8 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 26 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 1,02 | |||
| AKTS | 2,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Estetiğe giriş, sanat yapıtı, sanat felsefeleri bağlamında Platon ve Aristoteles | |
| 2 | Mimesis kavramı ve sorunları | |
| 3 | Estetiğin bir kategorisi olarak Katharsis kavramı | |
| 4 | Güzellik ve sınıfsal içeriği | |
| 5 | Estetik Nesne – Estetik Özne | |
| 6 | Estetik Nesne – Estetik Yargı | |
| 7 | Arasınav | |
| 8 | Estetik Düşünce Tarihi | |
| 9 | 20. yy Estetiği | |
| 9 | 20. yy Estetiği | |
| 11 | Sanatın Kökeni ve Toplumsal Açıdan Sanat | |
| 12 | Kültürel Açıdan Sanat ve Yaratıcılık |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| • Tasarımı oluşturan temel öğe ve ilkeleri seramik biçimlendirme yöntemlerine aktarabilme becerisi kazanır. • İşlev, teknik, insan faktörlerinin birbirleri ile ilişkilerini ele almayı öğrenir. • Tasarımda anlam ifade ve biçimsel kurguda özgünlük kazanır. • Kurgusal yönden, doğanın, nesnelerin, kavramları algılayabilir ve izlenimlerini yeni ürünlere aktarabilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| • Tasarımı oluşturan temel öğe ve ilkeleri seramik biçimlendirme yöntemlerine aktarabilme becerisi kazanır. • İşlev, teknik, insan faktörlerinin birbirleri ile ilişkilerini ele almayı öğrenir. • Tasarımda anlam ifade ve biçimsel kurguda özgünlük kazanır. • Kurgusal yönden, doğanın, nesnelerin, kavramları algılayabilir ve izlenimlerini yeni ürünlere aktarabilir. | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 4 | 3 | 3 | ;
| Ortalama Değer | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 4 | 3 | 3 |