EN
  • Anasayfa
  • SCT421 Seramik Kimyası ve Teknolojisi I (2022 - 2023 / 7. Yarıyıl)
  • EN
SCT421 - Seramik Kimyası ve Teknolojisi I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Seramik Kimyası ve Teknolojisi I SCT421 7 5 + 5 14,0 Pdf
Birim Bölüm
SERAMİK VE CAM
Ön Koşul Dersler
Ders Adı Zorunlu?
SCT111 Seramik Kimyası Evet
SCT112 Seramik ve Cam Kimyası Evet
SCT205 Seramik ve Cam Teknolojisi I Evet
SCT206 Seramik ve Cam Teknolojisi II Evet
SCT305 Seramik ve Cam Teknolojisi III Evet
SCT306 Seramik ve Cam Teknolojisi IV Evet
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze, Örgün
EBS Koordinatörü Doç. Leyla KUBAT
Ders Veren Doç. Leyla KUBAT
Amaç

Seramik çamur, astar ve sırları ve pişirim yöntemleri ile ilgili konularda araştırma yapma olanağı veren bu derste özgün proje araştırmaları ve uygulamaları yapmak amaçlanır.

Ders İçeriği

Seramik teknolojisi alanında özgün bir araştırma konusunun belirlenmesi, konuya uygun hammaddelerin kimyasal analizlerin yapılması; çamur, astar ve sır reçetelerinin oluşturulması, seger reçetelerinin hesaplanması, seramik çamur, astar veya sır ölçüm ve analizlerinin uygulanması, kontrollerinin yapılmasını içerir. Pafta hazırlama ve sergileme ile sunuma hazır hale getirilmesi bu dersin içeriğini belirler.

Ders Kaynakları TANIŞAN H.Hüseyin - Doç.Dr. METE Zeliha, Seramik Teknolojisi ve Uygulaması, Cilt 1, İzmir, 1986 ARCASOY Ateş, Seramik Teknolojisi, Marmara Üniversitesi, İstanbul GENÇ Soner, Artistik Seramik Sırları, İstanbul, 2013
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/seramik
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
20
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
80
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 8 14 112
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 8 14 112
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 5 5
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 7 14 98
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 357
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 14
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Kazanılmış olan mesleki formasyonu geliştirmek ve bitirme projesi sürecine hazırlamak amacı ile çalışmalar yapılır.
2 Öğrencinin yaratıcılığın ön plana çıktığı proje çalışmaları için araştırmalar yapılır.
3 Belirlenen konu çerçevesinde özgün bir proje için araştırmalar yapılır.
4 Öğrencinin projesine bağlı olarak seçtiği konunun teorik araştırmalarını yapar.
5 Konunun teorik araştırmalarının geliştirilmesi için çalışmalar yapılır.
6 Belirlenen projenin konusu çerçevesinde gerekli olan çalışmalar yapılır..
7 Ara Sınav
8 Belirlenen projenin konusu çerçevesinde Teorik araştırmalar, çözümler ve uygulamalar yapılır.
8 Belirlenen projenin konusu çerçevesinde Teorik araştırmalar, çözümler ve uygulamalar yapılır.
8 Belirlenen projenin konusu çerçevesinde Teorik araştırmalar, çözümler ve uygulamalar yapılır.
8 Belirlenen projenin konusu çerçevesinde Teorik araştırmalar, çözümler ve uygulamalar yapılır.
8 Belirlenen projenin konusu çerçevesinde Teorik araştırmalar, çözümler ve uygulamalar yapılır.
13 Belirlenen projenin konusu çerçevesinde elde edilen sonuçların raporlarının hazırlanması.
14 FİNAL.
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Projeler; Araştırma, inceleme, sentez, yorum, çizim, tasarım ve uygulama düzeni içinde teorik ve uygulama becerilerini kazanır.Seramik teknolojisi alanında araştırmaya yönelik alternatif konular üretmek.Araştırma teknikleri doğrultusunda proje konusu için gerekli ön çalışmaları yapmak.Proje araştırma sonuçlarına uygun uygulamaları gerçekleştirmek.Proje konusunu destekleyen ön deneysel çalışmalar yapmak.Deneylerin sonuçlarını rapor etmek.Deneylerin sonuçlarını kullanacağı alan bilgisine sahip olmak uygulamaya yönelik taslak hazırlamak.Sunum tekniklerini kullanarak proje konusu hakkında seminer vermek. Tez niteliğinde proje dosyası hazırlamak. Laboratuvar Çalışması Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Projeler; Araştırma, inceleme, sentez, yorum, çizim, tasarım ve uygulama düzeni içinde teorik ve uygulama becerilerini kazanır.Seramik teknolojisi alanında araştırmaya yönelik alternatif konular üretmek.Araştırma teknikleri doğrultusunda proje konusu için gerekli ön çalışmaları yapmak.Proje araştırma sonuçlarına uygun uygulamaları gerçekleştirmek.Proje konusunu destekleyen ön deneysel çalışmalar yapmak.Deneylerin sonuçlarını rapor etmek.Deneylerin sonuçlarını kullanacağı alan bilgisine sahip olmak uygulamaya yönelik taslak hazırlamak.Sunum tekniklerini kullanarak proje konusu hakkında seminer vermek. Tez niteliğinde proje dosyası hazırlamak. 3 5 4 4 5 4 5 4 5 4 4 5 4 5 4