| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Portfolyo ve Sunum Teknikleri II | SCT404 | 8 | 2 + 2 | 4,0 |
| Birim Bölüm | SERAMİK VE CAM |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Anlatım, soru-cevap, uygulama. |
| EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Ozan BEBEK (Yıl: 2021 - 2022) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bir portfolyo için gerekli özgün tasarımı yapabilmek, portfolyo tasarımını PDF ve basılı ortamda sunabilmek. |
| Ders İçeriği |
Yetenekleri doğrultusunda bir portfolyo oluşturabilme becerisi. Hazırladığı portfolyo ile ilgilendiği sanat alanı veya çalışmalarının özetini gerekli olduğu bir iş koluna başvurabilme. |
| Ders Kaynakları |
Berryman, G., Yaratıcı Portfolyo Tasarlamak
Barrett, C., Beni İşe al! Portfolyo El Kitabı |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 11 | 22 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 5 | 3 | 15 |
| Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 4 | 1 | 4 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 101 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,96 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Basılı Portfolyo Konsept Eskizleri. | |
| 2 | Proje sürecinin gözden geçirilmesi. | |
| 3 | Kişisel kimliğin ilk tasarımı, taslak sunumları. | |
| 4 | PDF portfolyo kritiği. | |
| 5 | PDF portfolyo kritiği. | |
| 6 | Basılı portfolyonun hazırlanması (maket), sunuş için ön hazırlık. | |
| 7 | Gözden geçirilmiş projelerin öğretim üyesinin geri bildirimi ile yapılmış revizyonu. | |
| 8 | Portfolyo maketinin sunumu. | |
| 9 | Kişisel Portfolyonun Grup Kritiği / Öğrenci Sunumları. | |
| 10 | Malzeme ve araçlar hakkında karar verme. Doğru portfolio tipi üzerinde karar verme. | |
| 11 | Portfolyonun detaylı olarak hazırlanması. Sunuş için ön hazırlık. | |
| 12 | Portfolyo içeriğinin düzenlenmesi. | |
| 12 | Portfolyo içeriğinin düzenlenmesi. | |
| 14 | Portfolyo Sunumları. |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Basılacak portfolyonun maketini oluşturmak. | |||
| Basılacak portfolyonun sayfa boyutuna karar vermek. | |||
| Basılı portfolyoyu sunuma hazırlamak. | |||
| Portfolyo tasarımının sayfa düzenini oluşturmak. | |||
| Basılı portfolyunun cilt malzemesine karar vermek. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Basılacak portfolyonun maketini oluşturmak. | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | ;
| Basılacak portfolyonun sayfa boyutuna karar vermek. | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | ;
| Basılı portfolyoyu sunuma hazırlamak. | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | ;
| Portfolyo tasarımının sayfa düzenini oluşturmak. | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | ;
| Basılı portfolyunun cilt malzemesine karar vermek. | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | ;
| Ortalama Değer | 4,2 | 4,4 | 4 | 3,8 | 4,2 | 4,4 | 4,6 | 4,4 | 3,8 | 4,2 | 4 | 3,8 | 4,6 | 4 | 4 |