Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Seramik Cam Kimyası ve Teknolojisi II | SCT422 | 8 | 6 + 8 | 14,0 |
Birim Bölüm | SERAMİK VE CAM |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Doç. Leyla KUBAT |
Amaç |
Seramik çamur, astar ve sırları ve pişirim yöntemleri ile ilgili konularda araştırma yapma olanağı veren bu derste özgün proje araştırmaları ve uygulamaları yapmak amaçlanır. |
Ders İçeriği |
Seramik teknolojisi alanında özgün bir araştırma konusunun belirlenmesi, konuya uygun hammaddelerin kimyasal analizlerin yapılması; çamur, astar ve sır reçetelerinin oluşturulması, seger reçetelerinin hesaplanması, seramik çamur, astar veya sır ölçüm ve analizlerinin uygulanması, kontrollerinin yapılmasını içerir. Pafta hazırlama ve sergileme ile sunuma hazır hale getirilmesi bu dersin içeriğini belirler. |
Ders Kaynakları |
Seramik Teknolojisi, Ateş Arcasoy, Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi yayınları, Ankara, 1893
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Seramik çamur ve sır özel araştırma konusu | |
2 | Seramik çamur ve sır özel araştırma konusu | |
4 | Seramik çamur ve sır özel araştırma detaylarının belirlenmesi | |
4 | Seramik çamur ve sır özel araştırma detaylarının belirlenmesi | |
5 | Seramik çamur ve sır özel araştırmasının içindekiler bölümünün oluşturulması | |
7 | Seramik çamur ve sır laboratuvar çalışması | |
7 | Seramik çamur ve sır laboratuvar çalışması | |
7 | Seramik çamur ve sır laboratuvar çalışması | |
7 | Seramik çamur ve sır laboratuvar çalışması | |
7 | Seramik çamur ve sır laboratuvar çalışması | |
7 | Seramik çamur ve sır laboratuvar çalışması | |
13 | Laboratuvar Uygulamaları | |
13 | Laboratuvar Uygulamaları | |
14 | Laboratuvar uygulamalarının değerlendirilmesi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|