| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Alevde Şekillendirme I | SCT222 | 3 | 1 + 2 | 3,0 |
| Birim Bölüm | SERAMİK VE CAM |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Fatma ÇİFTÇİ (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Ders kapsamında öğrencilerin şaloma, mandrel ve renkli cam çubuklar kullanarak takıdan objeye farklı, küçük ebatlı tasarım ve özgün sanatsal uygulamalarda bilgi ve becerilerini geliştirmeyi amaçlar. |
| Ders İçeriği |
Öğrenciye sıcak cam şekillendirme yöntemlerinden olan alevde şekillendirme tekniklerini tanıtır ve el becerilerini geliştirecek çeşitli uygulamaları kapsar. |
| Ders Kaynakları |
Cam Sanatında Alevde Çalışma Tekniği
The Complete Book of Glass Beadmaking |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Malzeme ile ve şalomaya uygun uygulama yaparak pratik geliştirme | Ders Laboratuar |
| 2 | Kalın cam çubuğu şalomada eriterek homojen, ince cam çubuk çekme pratiği yapılması | Ders Laboratuar |
| 3 | Doğru ve dolu kaynak yapımı uygulamaları | Ders Laboratuar |
| 4 | Şalomada üfleme denemelerinin yapılması, boru camdan ilk temel form olan mekik formunun üflenerek oluşturulması | Ders Laboratuar |
| 5 | Tam küre uygulamalarının yapılması | Ders Laboratuar |
| 6 | Açık alevde silindir ve koni çalışması | Ders Laboratuar |
| 6 | Açık alevde silindir ve koni çalışması | Ders Laboratuar |
| 6 | Açık alevde silindir ve koni çalışması | Ders Laboratuar |
| 9 | İki dolu formun birbirine doğru kaynak yapılması denemeleri | Ders Laboratuar |
| 10 | Kaynak yapılan formların doğru tavlanması aşamasının kavranması | Ders Laboratuar |
| 11 | Konu ile ilgili tasarım üzerinde eskiz çalışması yapılması. Eskizlerin tartışılması. | Ders |
| 11 | Konu ile ilgili tasarım üzerinde eskiz çalışması yapılması. Eskizlerin tartışılması. | Ders |
| 13 | Tasarımın uygulanması ve sergilenmeye uygun hale getirilmesi. | Ders Laboratuar |
| 13 | Tasarımın uygulanması ve sergilenmeye uygun hale getirilmesi. | Ders Laboratuar |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Öğrenci, açık alevde cam çubuk kullanarak doğrusal cam kaynağı yapar. | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Cam borudan düzgün bir şekilde mekik adı verilen temel şekli oluşturur. | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Öğrenci, cam boruları kullanarak tam küre, silindir ve koni şeklini uygular. | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Öğrenci, yaptığı uygulamaların sahip olduğu gerilimi bilir ve tavlama aşamasını öğrenir. | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |