| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Seramik ve Cam Restorasyon II | SCT230 | 4 | 1 + 2 | 3,0 |
| Birim Bölüm | SERAMİK VE CAM |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Elif GÜNDÜZ (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Önceki dersin pratiklerini geliştirmeyi hedefler. |
| Ders İçeriği |
Restorasyon kuralları ve eser orijinalliğine uygun restorasyon yapabilme becerisi kazandıracak pratikleri kapsar. |
| Ders Kaynakları |
Pişmiş Toprak ve Cam Eserlerin Konservasyon/Restorasyonu
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Restarasyon terminolojisi | |
| 2 | Seramik malzemelerinin sınıflandırılması | Ders |
| 3 | Restarasyonda kullanılacak yardımcı malzemelerin tanıtımı | Ders |
| 4 | Restorasyonu yapılacak olan malzemelerin değerlendirilmesi | Ders |
| 5 | Seramik kırıklarının sınıflandırılması | Ders Laboratuar |
| 6 | Seramik kırıklarının birleştirilmesi | Ders Laboratuar |
| 6 | Seramik kırıklarının birleştirilmesi | Ders Laboratuar |
| 8 | Seramik formun eksik ve yitik bölümlerinin tamamlanması için gerekli malzemelerin belirlenmesi | Ders Laboratuar |
| 9 | Seramik formun eksik ve yitik bölümlerinin yardımcı malzemelerle tamamlanması | Ders Laboratuar |
| 9 | Seramik formun eksik ve yitik bölümlerinin yardımcı malzemelerle tamamlanması | Ders Laboratuar |
| 9 | Seramik formun eksik ve yitik bölümlerinin yardımcı malzemelerle tamamlanması | Ders Laboratuar |
| 12 | Tamamlanan yada birleştirilen seramik formun tamir izlerinin gizlenmesi | Ders Laboratuar |
| 12 | Tamamlanan yada birleştirilen seramik formun tamir izlerinin gizlenmesi | Ders Laboratuar |
| 14 | Değerlendirme, tartışma | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Öğrenci, seramik malzeme üzerindeki hasarın tespitini yapar, hasarlı seramik ürün hakkında veri toplar. | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Hasarlı seramik ürünü, ürün özelliklerine göre restorasyona hazırlama sürecini yönetir. | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Seramik malzemenin eksik ve yitik bölümlerini, kurallara göre ve orjinalliğe en uygun şekilde restore eder. | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |