Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Matematik II | MTM102 | 2 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | MUHASEBE VE FİNANS YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Alıştırma ve Uygulama |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Öğr. Gör. Seçil DEMİRAY |
Amaç |
Öğrencilerin dönem içerisinde gösterilecek matematik konularını öğrenmeleri, analitik düşünce yeteneğini kazanmaları, ekonomi ve iş hayatında karşılarına çıkabilecek matematik problemlerini modelleyerek, çözmeleri ve yorumlayabilmeleri amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Türev, Yerel maksimum ve minimum noktalar, Ekonomi ve İş hayatında Marjinal Analiz, Belirsiz İntegral, Belirli İntegral, Matrisler ve Determinant, Lineer Denklem Sistemleri |
Ders Kaynakları |
Aytaç M., Sevüktekin M., Işığıçok E., Sosyal Bilimlerde Matematik, Ezgi Kitapevi
Öğretim Elemanının Kendi Notları Mahmut Koçak, Doğa ve Sosyal Bilimler İçin Genel ve Temel Matematik,Kampüs Yayıncılık,2014 Aytaç M., Sevüktekin M., Işığıçok E., Sosyal Bilimlerde Matematik, Ezgi Kitapevi Öğretim Elemanının Kendi Notları Mahmut Koçak, Doğa ve Sosyal Bilimler İçin Genel ve Temel Matematik,Kampüs Yayıncılık,2014 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Ödev 1 | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 7 | 1 | 7 |
Final | Final | 11 | 1 | 11 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Fonksiyonların artan azalan olduğu aralıkları ve yerel maksimum ve minimum noktalarını bulma | |
2 | Fonksiyonun konkav ve konveks olduğu aralıkları ve fonksiyonların büküm noktalarını bulma, grafikte yorumlama | |
3 | Ortalama maliyet, ortalama gelir ve ortalama kar fonksiyonları ve marjinal maliyet, marjinal gelir ve marjinal kar fonksiyonlarını hesaplama | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
4 | Optimizasyon problemleri | |
5 | Belirsiz integral, temel integral alma teknikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
6 | Kısmi integrasyon yöntemi ve iktisat, işletme uygulamaları | |
8 | Belirli integral , bazı uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
8 | Belirli integral , bazı uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
9 | Belirli integral kullanarak alan hesaplama | |
10 | Matris tanımı, matrislerde cebirsel işlemler | |
11 | Determinant tanımı ve bir matrisin tersini hesaplama | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
12 | Lineer denklem sistemlerinin matrisler yardımı ile çözülmesi | |
13 | Yok etme metodu ve Gauss yok etme metodu | |
14 | Genel Problemler ve Uygulamalar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sosyal Bilimlerde ortaya çıkan problemleri analiz eder. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Temel Matematik bilgisini kullanır. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Matematik tekniklerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Grafiksel verileri okumak ve çıkarsama yapılmasını sağlar. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Analitik değerlendirmeler yapar. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sosyal Bilimlerde ortaya çıkan problemleri analiz eder. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 5 | 0 | ;
Temel Matematik bilgisini kullanır. | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | ;
Matematik tekniklerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 5 | 0 | ;
Grafiksel verileri okumak ve çıkarsama yapılmasını sağlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 5 | 0 | ;
Analitik değerlendirmeler yapar. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 5 | 0 | ;
Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 4,4 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 5 | 0 |