Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İşletmeciliğin Temel Kavramları | MUF103 | 1 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MUHASEBE VE FİNANS YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüzyüze, tartışma |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Arif DAMAR Arş. Gör. Enes ÖZCAN |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Arif DAMAR |
Amaç |
Bu dersin amacı, işletme yönetiminin temel kavramlarını öğrenciye benimseterek diğer derslere hazırlık yapmaktır. Dersin içeriğinde işletme yönetimi ve yöneticilere ilişkin kavramlar aktarılır. Tarihte yönetim bilimlerinin geçirdiği evreler ve bugüne kadarki yönetim modelleri tartışılarak çağdaş yönetim yaklaşımları gösterilir. İşletme yönetiminin iç ve dış çevreyle ilişkisi ortaya konur. Yönetim süreci (planlama, karar verme, organizasyon, yöneltme ve kontrol) aktarılır. |
Ders İçeriği |
Ekonomik yaşam ve işletmecilik temel kavramları, işletmelerin amaçları ve işletmelerin türlerinin anlaşılmasıdır. |
Ders Kaynakları |
M. Şerif Şimşek, Adnan Çelik.(2015). İşletme Bilimlerine Giriş – Eğitim Kitapevi
Dilaver Tangilimoğlu, A. Atilla ve M. Bektaş (2012). İşletme Yönetimi Temel Kavramlar, İşletme ve Yönetim Fonksiyonları, Çağdaş Yaklaşımlar-Seçkin Kitapevi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 96 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,76 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel İşletmecilik Kavramları | |
2 | İşletmenin Amaçları ve Ekonomi İçindeki Yeri | |
3 | İşletmelerin Sınıflandırılması | |
4 | İşletmelerin Kuruluşu ve Aşamaları | Ders Grup Çalışması |
5 | İşletmenin Sistemi ve Çevresi | Ders Tartışmalı Ders |
6 | İşletmenin Maliyetleri | Ders |
7 | İşletmenin Gelirleri | Ders |
8 | İşletmenin Performansı I | Ders Tartışmalı Ders |
9 | İşletmenin Performansı II | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Yönetim ve Tedarik Fonksiyounu | Ders |
11 | Üretim ve Pazarlama Fonksiyonu | Ders |
10 | Finansman ve Muhasebe Fonksiyonu | |
11 | İnsan Kaynakları Yönetimi | |
13 | Zaman ve Kriz Yönetimi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İşletme işlevlerini (yönetim, pazarlama, üretim, finansman, muhasebe, vb ) ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İşletmelerin sınıflandırılmasını açıklar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İşletmelerin maliyetleri ve gelirleri hakkında bilgiler verir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İşletmenin kuruluş çalışmalarını, kuruluş yerinin seçimini ve işletmenin kapasitesinin belirlenmesini açıklar. | Yazılı Sınav | Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
İşletmenin temel kavramlarını, amaçlarını ve diğer disiplinlerle ilişkisini açıklayabilir. | Ödev / Proje Yazılı Sınav | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İşletme işlevlerini (yönetim, pazarlama, üretim, finansman, muhasebe, vb ) ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir. | 3 | 3 | 3 | - | - | - | 2 | - | 3 | - | - | - | - | - | ;
İşletmelerin sınıflandırılmasını açıklar. | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
İşletmelerin maliyetleri ve gelirleri hakkında bilgiler verir. | 4 | 3 | 3 | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
İşletmenin kuruluş çalışmalarını, kuruluş yerinin seçimini ve işletmenin kapasitesinin belirlenmesini açıklar. | 2 | - | - | - | - | - | 2 | - | 3 | - | 2 | 3 | - | 3 | ;
İşletmenin temel kavramlarını, amaçlarını ve diğer disiplinlerle ilişkisini açıklayabilir. | 5 | 3 | - | - | - | - | - | - | 2 | - | - | - | 2 | - | ;
Ortalama Değer | 3,4 | 1,8 | 1,2 | 0,4 | - | - | 0,8 | - | 1,6 | - | 0,4 | 0,6 | 0,4 | 0,6 |