Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ticari Belgeler | MUF227 | 3 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | MUHASEBE VE FİNANS YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | türkçe |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Doç. Dr. Aysel GÜNEY |
Amaç |
Muhasebede kullanılan ticari belgeleri öğretmek |
Ders İçeriği |
Ticari belgeleri tanımak, kullanmak ve uygulamak |
Ders Kaynakları |
yazılı ve basılı tüm ticari belgeler
Ticari belgeler ders notları. Durmuş ACAR, Hayrettin USUL, İsmet TİTİZ, Ticari İşletme ve Belgeler, Tuğra Matbaası, Isparta, 2001. Resmi Gazete ,Yeni çıkan yasa ve yönetmeliklerde belge oeişiklikleri. Türk Ticaret Kanunu, Vergi Kanunları ve Sosyal Güvenlik Kanunları. yazılı ve basılı tüm ticari belgeler VUK, TTK, www.gib.gov.tr Adem YILDIRIM (2020), Muhasebe ve Vergi Uygulamalarında Belgeler, Ekin Kitabevi Bursa |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ticari belge kavramını anlatmak | |
2 | TTK ya göre ticari belgeler | |
3 | fatura ve İrsaliye | |
4 | gider makbuzu ve diğer makbuzlar | |
5 | TTK ya ticari belgelerin kullanım uygulamaları | |
6 | TTK ya ticari belgelerin kullanım uygulamaları | |
7 | parakende satış fişi ve serbest meslek makbuzu | |
8 | ara sınav | |
9 | VUK a göre ticari belgeler | |
10 | menkul kıymetler | |
11 | çek ve sigorta poliçesi | |
12 | VUK a göre ticari belge uygulamaları | |
14 | beyannameler |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bankalarda ve sigorta şirketlerinde yönetici yardımcılığı veya orta kademe yöneticilik konusunda ana eleman olarak sorumluluğunu bilmesi | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Alanı ile ilgili konularda, ferdi veya grup olarak araştırma, geliştirme ve yürütme konularının önemini açıklayabilme | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Mesleği ile ilgili mevzuatı takip etmenin önemini kavrayabilme | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Ülke ekonomisi ve işletmeler açısından bankacılığın önemini ifade edebilmesi | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Yönetim kademelerinde sorumluluk alabilme | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bankalarda ve sigorta şirketlerinde yönetici yardımcılığı veya orta kademe yöneticilik konusunda ana eleman olarak sorumluluğunu bilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Alanı ile ilgili konularda, ferdi veya grup olarak araştırma, geliştirme ve yürütme konularının önemini açıklayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mesleği ile ilgili mevzuatı takip etmenin önemini kavrayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ülke ekonomisi ve işletmeler açısından bankacılığın önemini ifade edebilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yönetim kademelerinde sorumluluk alabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |