| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Muhasebe Denetimi | MUF303 | 5 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | MUHASEBE VE FİNANS YÖNETİMİ |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma. |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Berna DEMİR |
| Ders Veren | Doç. Dr. Berna DEMİR |
| Amaç |
İşletmeler tarafından bilgi kullanıcılarına sunulan mali tabloların bağımsız denetimi hakkında bilgi vermek, denetimin standartlara uygun, doğru ve tarafsız yapılmasının koşulları ve yapılış biçimini öğretmek amaçlanır. |
| Ders İçeriği |
Denetimin işlevi, denetim ve denetçi türleri, genel kabul görmüş denetim standartları, denetim süreci, denetimin planlanması, denetim kanıtları ve prosedürleri, denetim amaçları, denetim süreci, denetimde önemlilik ve risk, denetçinin sorumlulukları, denetimde örnekleme, denetim kanıtları ve prosedürleri, çalışma kağıtları, denetimin tamamlanması, denetim raporunun düzenlenmesi. |
| Ders Kaynakları |
Nejat Bozkurt, Muhasebe Denetimi
Denetim ile ilgili güncel makaleler Seval Selimoğlu vd., Muhasebe Denetimi |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev 1 | 20 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 14 | 3 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 14 | 2 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 7 | 3 | 21 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 6 | 1 | 6 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 99 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,88 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Muhasebe denetimine genel bakış | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 2 | Genel Kabul Görmüş Denetim Standartları | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 3 | Denetim süreci | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 4 | Mali tabloların bağımsız denetiminin hedefleri, denetim ile ilgili güncel konularda öğrenci sunumları | Sözlü |
| 5 | Denetim Planlaması (Önemlilik – Risk) | |
| 6 | İç Kontrol Yapısı (Kontrol Riski) - Analitik Prosedürler | |
| 7 | İç kontrol yapısının incelenmesi, denetim ile ilgili güncel konularda öğrenci sunumları | Sözlü |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Denetim planının ve programının hazırlanması | Sözlü |
| 10 | Denetimde örnekleme | Sözlü |
| 11 | Denetimde kanıt toplama | |
| 11 | Mali tablo hesaplarının denetimi | Sözlü |
| 13 | Denetimin tamamlanması ve denetim raporunun hazırlanması | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 14 | Final sınavı |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Denetçinin sorumluluklarını kavrama | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Denetim sürecini öğrenme | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Denetimin önemini kavrama | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Denetçinin sorumluluklarını kavrama | - | 5 | - | - | - | - | - | 3 | - | - | - | - | - | - | ;
| Denetim sürecini öğrenme | 3 | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Denetimin önemini kavrama | 3 | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 2 | 5 | - | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - |