| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Türk Vergi Sistemi | MUF305 | 5 | 3 + 0 | 3,0 | 
| Birim Bölüm | MUHASEBE VE FİNANS YÖNETİMİ | 
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe | 
| Dersin Verilişi | Dönem boyunca türk vergi sistemindeki konuları açıklamak | 
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Aysel GÜNEY | 
| Ders Veren | Doç. Dr. Aysel GÜNEY | 
| Amaç | Türk vergi sistemini öğretmek | 
| Ders İçeriği | Türk vergi sistemindeki konular | 
| Ders Kaynakları | Türk vergi sistemi ile ilgili yazılı ve basılmış kaynaklar Türk vergi sistemi ile ilgili yazılı ve basılmış kaynaklar Türk vergi sistemi ile ilgili yazılı ve basılmış kaynaklar Türk vergi sistemi ile ilgili yazılı ve basılmış kaynaklar | 
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Ara Sınav 1 | 40 | 
| Ödev 1 | 10 | 
| Toplam | 50 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Final | %50 | 
| Toplam | %50 | 
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 | 
| Toplam | %100 | 
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) | 
| 
                                                        Aktarılabilir Beceri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Destek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Ek Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Kategori
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Mesleki Seçmeli Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Temel Meslek Dersleri
                                                     | 
                                                            100
                                                         | 
| 
                                                        Uygulama Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uzmanlık / Alan Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) | 
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 | 
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 6 | 18 | 
| Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 2 | 5 | 10 | 
| Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 2 | 2 | 4 | 
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 | 
| Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 | 
| Final | Final | 1 | 1 | 1 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu | 
|---|---|---|
| 1 | TÜRK VERGİ SİSTEMİNİN TARİHÇESİ, GELİR ÖZELLİKLERİ | Ders | 
| 2 | GELİR VERGİSİ KONUSU, GELİR KAVRAMI MÜKELLEFİYET | Ders | 
| 3 | TİCARÎ KAZANÇLAR BİLANÇO ESASI | Ders | 
| 4 | ZÎRAYÎ KAZANÇLAR | Ders | 
| 5 | ÜCRETLER SERBEST MESLEK KAZANÇLARI | Ders Grup Çalışması | 
| 6 | GAYRÎ MENKUL SERMAYE İRADI, DİĞER KAZANÇ VE İRATLAR | Ders | 
| 7 | GELİR VERGÎSÎSNÎN TARHI | Ders Grup Çalışması | 
| 8 | TEKRAR | Sözlü | 
| 9 | KURUMLAR VERGİSİ | Ders | 
| 10 | HARCAMALAR ÜZERİNDEN ALINAN VERGİLER, KATMA DEĞER VERGİSİ | Ders Grup Çalışması | 
| 11 | HARCAMALAR ÜZERİNDEN ALINAN VERGİLER, İSTİSNALAR | Ders | 
| 12 | DİĞER HARCAMA VERGİLERİ, GÜMRÜK VERGİSİ,HARÇLAR, DAMGA VERGİSİ | Ders Grup Çalışması | 
| 13 | SERVET ÜZERİNDEN ALINAN VERGİLER, MATORLU TAŞIT VERGİSİ | Ders | 
| 14 | VERASET ÜZERİNDEN ALINAN VERGİLER VE BEYANNAME UYGULAMALARI | Ders | 
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti | 
| Vergi çeşitlerini bilir. | |||
| vergi uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. | |||
| Türk vergi sistemini bilir. | 
| DERS ÖĞRENME ÇIKTISI | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Vergi çeşitlerini bilir. | 3 | 3 | 3 | - | - | 3 | - | - | - | - | - | - | 3 | 3; | 
| vergi uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. | 3 | 3 | 3 | - | - | 3 | - | - | - | - | - | - | 3 | 3; | 
| Türk vergi sistemini bilir. | 3 | 3 | 3 | - | - | 3 | - | - | - | - | - | - | 3 | 3; | 
| Ortalama Değer | 3 | 3 | 3 | - | - | 3 | - | - | - | - | - | - | 3 | 3 | 
