| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Konuşma İngilizcesi I | MUF405 | 7 | 4 + 0 | 4,0 | 
| Birim Bölüm | MUHASEBE VE FİNANS YÖNETİMİ | 
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe | 
| Dersin Verilişi | Ders vermek, sunum, yorumlama, Ödevlendirme | 
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Çağrı ŞARLAR Öğr. Gör. Dr. Mine KAYA | 
| Ders Veren | Öğr. Gör. Çağrı ŞARLAR | 
| Amaç | Öğrencilere A2 seviyesinde İngilizce okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerileri kazandırmak. | 
| Ders İçeriği | İngiliz diline ait dilbilgisi kuralları, İngilizce kelimeler vb. | 
| Ders Kaynakları | Boost Speaking Pearson Longman | 
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Ara Sınav 1 | 30 | 
| Ödev 1 | 20 | 
| Toplam | 50 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Final | %50 | 
| Toplam | %50 | 
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 | 
| Toplam | %100 | 
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) | 
| 
                                                        Aktarılabilir Beceri Dersleri
                                                     | 
                                                            100
                                                         | 
| 
                                                        Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Destek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Ek Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Kategori
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Mesleki Seçmeli Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Temel Meslek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uygulama Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uzmanlık / Alan Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) | 
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 4 | 16 | 
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 4 | 16 | 
| Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 4 | 1 | 4 | 
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 4 | 1 | 4 | 
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 4 | 1 | 4 | 
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 | 
| Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 | 
| Final | Final | 40 | 1 | 40 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,08 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu | 
|---|---|---|
| 1 | Geniş zaman ve günlük rutinler | Sözlü | 
| 2 | Geniş zaman ve şimdiki zaman | |
| 3 | Zaman edatları, hoşlandığın ve hoşlanmadığın şeylerden bahsetmek | |
| 4 | Basit geçmiş zaman, Ev türleri | |
| 5 | Sürekli geçmiş zaman, Aile ilişkileri, Bağlaçlar | |
| 6 | Used to ve would kelimelerinin kullanımı | |
| 7 | Olasılıklar, Yeterlilikler ve Meslekler | |
| 8 | Zorunlulukları ve tavsiyeleri belirtme | |
| 9 | Kıyaslamalarda bulunmak, fikir sormak ve beyan etmek | |
| 10 | Basit gelecek zaman ve yaş grupları | |
| 11 | Gelecek zaman cümlecikleri, be going to | |
| 12 | Dolaylı sorular, Telefon konuşması | |
| 14 | Tekrar | |
| 14 | Tekrar | 
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti | 
| - Öğrenci A2 düzeyinde kelime bilgisi ile sorulara cevap verebilecektir. | |||
| - Öğrenci A2 düzeyinde genel yargılarda bulunabilecektir. | |||
| - A2 düzeyinde geniş zaman ve şimdiki zaman dil bilgisi yapılarına hakim olacaktır. | |||
| - Öğrenci A2 düzeyinde kendini tanıtabilecek, İngilizce diyaloglar kurabilecek | 
| DERS ÖĞRENME ÇIKTISI | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| - Öğrenci A2 düzeyinde kelime bilgisi ile sorulara cevap verebilecektir. | 0 | 0 | 0 | 3 | 5 | 4 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 3 | 0; | 
| - Öğrenci A2 düzeyinde genel yargılarda bulunabilecektir. | 0 | 0 | 0 | 2 | 5 | 3 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 2 | 0; | 
| - A2 düzeyinde geniş zaman ve şimdiki zaman dil bilgisi yapılarına hakim olacaktır. | 0 | 0 | 0 | 3 | 5 | 2 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 3 | 4 | 0; | 
| - Öğrenci A2 düzeyinde kendini tanıtabilecek, İngilizce diyaloglar kurabilecek | 0 | 0 | 0 | 2 | 5 | 3 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 2 | 0; | 
| Ortalama Değer | 0 | 0 | 0 | 2,5 | 5 | 3 | 0 | 0 | 0 | 2,5 | 0 | 0,75 | 2,75 | 0 | 
