Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Araştırma Yöntemleri | MUF407 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | MUHASEBE VE FİNANS YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Arif DAMAR |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Arif DAMAR |
Amaç |
Bu ders bilimsel araştırmanın temel kavramlarının ve bilimsel araştırma ilkelerini ve sürecini öğretmeye yöneliktir. |
Ders İçeriği |
Bilimsel araştırmas dersi bilimsel araştırmasının temel kavramlarını ve bilimsel araştırmada metodolojik yaklaşımı içermektedir. Aynı zamanda bilimsel araştırma sürecinin adımları, örnekleme, örnekleme yöntemleri, örneklem hacminin büyüklüğü, veri toplama yöntemleri, veri analizi ve rapor hazırlamayı kapsar. |
Ders Kaynakları |
Gürbüz, S., ve Şahin, F. (2015). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık
Karagöz, Y. (2016). SPSS 23 ve AMOS 23 uygulamalı istatistiksel analizler. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 35 |
Ödev 1 | 15 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
100
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 4 | 12 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 3 | 9 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 3 | 3 | 9 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 9 | 27 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 111 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,35 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş: Tanışma, dersin amacının ve araştırma eğitiminin öneminin tartışılması | Tartışmalı Ders |
2 | Bilimsel Yöntem ve Bilim Felsefesi | Ders |
3 | Bilimsel Araştırmada Paradigmalar | Tartışmalı Ders |
4 | Bilimsel Araştırma Süreci ve Araştırma Sorunsalı Belirleme | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Araştırmanın Kavramsal Çerçevesi: Kuram, Model ve Hipotez | Ders |
5 | Araştırma Tasarımı | Gösterim Grup Çalışması |
7 | Araştırma Evreni ve Örnekleme | Ders |
8 | İşletimsel Tanımlama ve Ölçme | Ders |
8 | Veri Toplama Teknikleri | İnceleme / Anket Çalışması Ders |
9 | Veri İşlemeye Hazırlık, Temel İstatistiki Ölçüler ve Analiz Türleri | Ders |
10 | Keşfedici Faktör Analizi ve Güvenilirlik Analizi | Laboratuar İnceleme / Anket Çalışması Ders |
11 | Nicel Veri Analizi- 1, Hipotez Testleri | Laboratuar İnceleme / Anket Çalışması Ders |
12 | Nicel Veri Analizi-2, Korelasyon ve Regresyon Testleri | Ders Laboratuar |
13 | Verilerin değerlendirilmesi, Tartışma ve Sonuç | Ders |
13 | Araştırma Raporu | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Araştırma sürecindeki her bir adımı ve kavramı tanımlar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenciler bir araştırma tasarlayabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenciler bilimsel araştırma sürecini sıralayabilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Araştırma sürecindeki her bir adımı diğer adımlarla ilişkilendirir. | Yazılı Sınav | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Bilimsel araştırma ve yöntemi açıklar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Araştırma sürecindeki her bir adımı ve kavramı tanımlar. | - | - | - | - | - | 3 | - | 2 | 3 | - | - | - | 3 | 2 | ;
Öğrenciler bir araştırma tasarlayabilecektir. | - | - | - | - | - | 3 | - | 3 | 5 | - | - | 4 | 3 | 3 | ;
Öğrenciler bilimsel araştırma sürecini sıralayabilecektir. | - | - | - | 2 | 3 | 4 | - | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | ;
Araştırma sürecindeki her bir adımı diğer adımlarla ilişkilendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | 2 | - | 2 | - | 3 | 2 | ;
Bilimsel araştırma ve yöntemi açıklar | - | - | - | - | - | 2 | - | 2 | 2 | - | - | 2 | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | 0,4 | 0,6 | 2,4 | - | 2,2 | 3,2 | 0,6 | 1,2 | 1,8 | 2,6 | 1,8 |