EN
  • Anasayfa
  • MUF407 Araştırma Yöntemleri (2024 - 2025 / 7. Yarıyıl)
  • EN
MUF407 - Araştırma Yöntemleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Araştırma Yöntemleri MUF407 7 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
MUHASEBE VE FİNANS YÖNETİMİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Arif DAMAR
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Arif DAMAR
Amaç

Bu ders bilimsel araştırmanın temel kavramlarının ve bilimsel araştırma ilkelerini ve sürecini öğretmeye yöneliktir.

Ders İçeriği

Bilimsel araştırmas dersi bilimsel araştırmasının temel kavramlarını ve bilimsel araştırmada metodolojik yaklaşımı içermektedir. Aynı zamanda bilimsel araştırma sürecinin adımları, örnekleme, örnekleme yöntemleri, örneklem hacminin büyüklüğü, veri toplama yöntemleri, veri analizi ve rapor hazırlamayı kapsar.

Ders Kaynakları Gürbüz, S., ve Şahin, F. (2015). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık
Karagöz, Y. (2016). SPSS 23 ve AMOS 23 uygulamalı istatistiksel analizler. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 35
Ödev 1 15
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
100
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 4 12
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 3 3 9
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma İnceleme / Anket Çalışması 3 3 9
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 9 27
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 10 1 10
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 111
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,35
AKTS 5,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş: Tanışma, dersin amacının ve araştırma eğitiminin öneminin tartışılması Tartışmalı Ders
2 Bilimsel Yöntem ve Bilim Felsefesi Ders
3 Bilimsel Araştırmada Paradigmalar Tartışmalı Ders
4 Bilimsel Araştırma Süreci ve Araştırma Sorunsalı Belirleme Ders Tartışmalı Ders
5 Araştırmanın Kavramsal Çerçevesi: Kuram, Model ve Hipotez Ders
5 Araştırma Tasarımı Gösterim Grup Çalışması
7 Araştırma Evreni ve Örnekleme Ders
8 İşletimsel Tanımlama ve Ölçme Ders
8 Veri Toplama Teknikleri İnceleme / Anket Çalışması Ders
9 Veri İşlemeye Hazırlık, Temel İstatistiki Ölçüler ve Analiz Türleri Ders
10 Keşfedici Faktör Analizi ve Güvenilirlik Analizi Laboratuar İnceleme / Anket Çalışması Ders
11 Nicel Veri Analizi- 1, Hipotez Testleri Laboratuar İnceleme / Anket Çalışması Ders
12 Nicel Veri Analizi-2, Korelasyon ve Regresyon Testleri Ders Laboratuar
13 Verilerin değerlendirilmesi, Tartışma ve Sonuç Ders
13 Araştırma Raporu Gösterim Grup Çalışması Laboratuar
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Araştırma sürecindeki her bir adımı ve kavramı tanımlar. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenciler bir araştırma tasarlayabilecektir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenciler bilimsel araştırma sürecini sıralayabilecektir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Araştırma sürecindeki her bir adımı diğer adımlarla ilişkilendirir. Yazılı Sınav Ders Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Bilimsel araştırma ve yöntemi açıklar Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Araştırma sürecindeki her bir adımı ve kavramı tanımlar. - - - - - 3 - 2 3 - - - 3 2
Öğrenciler bir araştırma tasarlayabilecektir. - - - - - 3 - 3 5 - - 4 3 3
Öğrenciler bilimsel araştırma sürecini sıralayabilecektir. - - - 2 3 4 - 4 4 3 4 3 4 2
Araştırma sürecindeki her bir adımı diğer adımlarla ilişkilendirir. - - - - - - - - 2 - 2 - 3 2
Bilimsel araştırma ve yöntemi açıklar - - - - - 2 - 2 2 - - 2 - -
Ortalama Değer - - - 0,4 0,6 2,4 - 2,2 3,2 0,6 1,2 1,8 2,6 1,8