| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Muhasebe ve Finans Bitirme Projesi | MUF402 | 8 | 0 + 4 | 7,0 |
| Birim Bölüm | MUHASEBE VE FİNANS YÖNETİMİ |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Sözlü anlatım, Yüz yüze eğitim, Uygulama çalışması |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Aysel GÜNEY Prof. Dr. Ümmühan ASLAN Doç. Dr. Berna DEMİR Dr. Öğr. Üyesi Arif DAMAR Dr. Öğr. Üyesi Vahdet ALTUNDAL |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu dersin amacı öğrencilerin dört yıl boyunca elde ettikleri bilgileri kullanarak problemleri çözme yeteneklerini geliştirmeyi ve akademik araştırıma yaparak projelendirebilmelerini hedeflemektedir. |
| Ders İçeriği |
Muhasebe ve finans alanına ait güncel, tarihsel, uygulamayı ilgilendiren konular, mesleği ilgilendiren konular, teorik ve hukuksal konuların tartışılması, projelendirilmesi ve aktarılması. |
| Ders Kaynakları |
kütüphaneler, web siteleri, internet kaynakları, işletmeler
Anadolu Üniversitesi Yayınları, Araştırma Teknikleri Kitabı. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 10 | 40 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 5 | 1 | 5 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 6 | 1 | 6 |
| Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 4 | 5 | 20 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
| Final | Final | 3 | 1 | 3 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 3 | 2 | 6 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 177 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,94 | |||
| AKTS | 7,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Dersin oryantasyonu | Ders |
| 2 | Araştırma Nasıl Yapılır | Ders Tartışmalı Ders |
| 3 | Araştırma Nasıl Yapılır 2 | Ders Tartışmalı Ders |
| 4 | Konu başlıklarının belirlenmesi | Sözlü |
| 5 | Konu İçeriklerinin oluşturulması | Beyin Fırtınası |
| 6 | Saha Araştırmaları | Saha / Arazi Çalışması |
| 7 | Saha Araştırmaları 2 | Saha / Arazi Çalışması |
| 8 | Ara dönem Sunumları | Seminer |
| 9 | Saha Araştırmaları 3 | Saha / Arazi Çalışması |
| 10 | Araştırmaların Sunumu 1 | Sözlü Seminer |
| 11 | Araştırmaların Sunumu 2 | Sözlü Seminer |
| 12 | Araştırmaların Sunumu 3 | Sözlü Seminer |
| 13 | Araştırmaların Sunumu 4 | Sözlü Seminer |
| 14 | Araştırmaların Sunumu 5 | Sözlü Seminer |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Alanı ile ilgili bilimsel ve teknolojik bilgileri takip ederek bilgi ve becerilerini geliştirir. | |||
| Bir problemi çözmek için bireysel özelliklerini keşfeder. | |||
| Öğrenci teorik olarak öğrendiği bilgileri pratikte uygulama fırsatı bulur. | |||
| Bir problemi çözmek için bireysel özelliklerini keşfeder. | Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Seminer Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
| Öğrenci teorik olarak öğrendiği bilgileri pratikte uygulama fırsatı bulur. | Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Seminer Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
| Alanı ile ilgili bilimsel ve teknolojik bilgileri takip ederek bilgi ve becerilerini geliştirir. | Sözlü Sınav Ödev / Proje | Seminer Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alanı ile ilgili bilimsel ve teknolojik bilgileri takip ederek bilgi ve becerilerini geliştirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Bir problemi çözmek için bireysel özelliklerini keşfeder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Öğrenci teorik olarak öğrendiği bilgileri pratikte uygulama fırsatı bulur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Bir problemi çözmek için bireysel özelliklerini keşfeder. | - | - | - | - | - | 4 | - | - | - | 2 | 5 | - | - | 4 | ;
| Öğrenci teorik olarak öğrendiği bilgileri pratikte uygulama fırsatı bulur. | 3 | 3 | - | - | - | 4 | - | 4 | 5 | 4 | 5 | - | - | 4 | ;
| Alanı ile ilgili bilimsel ve teknolojik bilgileri takip ederek bilgi ve becerilerini geliştirir. | 3 | 3 | - | - | - | 5 | 4 | 4 | 5 | - | - | - | 4 | ;|
| Ortalama Değer | 1 | 1 | - | - | - | 2,17 | - | 1,33 | 1,5 | 1,83 | 1,67 | - | - | 2 |